Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 152572 kertaa)

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #2850 : 07.09.17 - klo:22:01 »
Eikö esimerkiksi Islanti ole oikeusvaltio? Vain EU-jäsenet on oikeusvaltioita?[/quote]

Voi toki, Islanti on oikeusvaltio, samoin kuin Norjakin. Mutta niillä on turvatakuut Natossa, niillä ei ole yli 1300 km rajaa ei-oikeusvaltion kanssa. Sveitsikin on oikeusvaltio. Turkki taas ei ole.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2851 : 07.09.17 - klo:22:39 »
Olen pommin varma, että onnittelut tulee vielä. Kunhan nyt se syntymäpäivä ensin tulee. Suomi on 99-vuotias, mutta jostain syystä kaikkialla juhlitaan Suomi 100 -juhlia. Eikös ne juhlat pitäisi alkaa vasta 6.12 ja jatkua siitä sitten vuoden?

Mä muuten olen pömmin varma, ettei idästä tule onnitteluja. Savonlinnaan mentiin nimenomaan sillä teemalla ja jos niitä ei siellä tullut, ei tule enää myöhemminkään. Ja jos kerran Suami täyttää tänä vuonna 100 v, niin ei kai niitä jälkikäteen ensi vuonna enää juhlita? Tilanne on lisäksi niin kiristynyt, että ensi vuonna emme välttämättä enää edes ole itsenäisiä. Eli paree ajoissa, varman päälle.

Näin varmaan Soinokin ajattelisi, luulen. Entinen juhlittu kuningas, nyt hylkiö omiensa parissa. Sic transit gloria mundi!

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #2852 : 10.09.17 - klo:15:50 »
Olen ottanut linjan etten juurikaan kommentoi smurffeja, lokaa niiden niskaan tulee riittävästi ilman minun kommentteja. Jätän siten nämä Elot, Soinit ja kumppanit omaan arvoonsa.

Anteeksi stadilaisuuteni mutta keitä ovat smurffit ? Matkalippujentarkastajia ainakin ? Samma på svenska, tack.

Jo on aikoihin eletty, vuosikausia olen yrittänyt arvoisalle Bebetolle toitottaa, että keisarilla ei ole vaatteita, vittupäärasistit, ml. Timo Soini on härski omanedun tavoittelija, itsekäs läski, pullukka joka ei ole monivuotisesta poliittisesta historiastaan huolimatta onnistunut tuomaan politiikkaan muuta kuin röhönaurua, hassunhauskoja vitsejä ja nyt fläsä sitten vei köyhimmiltä leivänmurusetkin pöydästä. Turha nyt enää itkeä, kun monet perussuomalaisten äänestäjät kiikkuvat köydessä viimeisenä epätoivoisena tekonaan. Heitä oli varoitettu mutta eivät uskoneet. Tai olisivat lukeneet JuttuKlubia. Mutta Timo "Läski" Soini sai sentään ministerinpaikkansa. Äänestäjistään ei niin väliä.

Seppo_69 kertoi äänestävänsä tulevissa pressanvaaleissa Niinistöä. Oliskohan tuossa pohjimmiltaan kuitenkin kyse Kekkosen kaipuusta  ;) ? Kehottaisin varovaisuuteen. Sauli Niinistö on kovaa vauhtia tekemässä itsestään uutta Kekkosta, ties vaikka seuraavia pressanvaaleja ei tarvitsisi järjestääkään, kun poikkeuslailla Moskovan suostumuksella Sale valittaisiin pressaksi ilman kansanäänestystä. Toki Sale pressaksi valitaan kuitenkin, vaaleissa jännittävimmäksi aspektiksi noussee se, minkä väristä kynsilakkaa Laura Huhtasaari käyttää vaaliväittelyissä vai paljastuneeko peräti se, että nainen tunnustaa olevansa täysi pölvästi tai sitten äärimmäisen hyvä näyttelijä. Jälkimmäisessä tapauksessa kehotan Lauraa hakeutumaan teatterikorkeakouluun. Sinne mäkin joskus pentuna olen joskus ajatellut hakevani mutta ujouteni ja nyt jo liian korkean ikäni vuoksi jää hakematta. Tosin jos Laura Huhtasaari sinne koettaisi hakeutua niin miksei sitten mike 2:donaakin ?! Nähdään Mare Chiarossa !

Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2853 : 12.11.17 - klo:21:45 »
Seppo_69 kertoi äänestävänsä tulevissa pressanvaaleissa Niinistöä.

Hejsan! Ensin mä luulin, sit mä ajattelin, sit mä olin melkee varma ja loppujen lopuks mä en tehny yhtään mitään.

Onhan Sale toki ollut miäs paikallaan, varsinkin jos edeltäjäänsä vertaa. Se ei näinä, vähän vaikeampina aikoina olis osannut sanoa muuta kuin daa, daa.

En ehkä sittenkään äänestä Salea, hyvin mahdollisesti viimeisissä vaaleissa joissa ylipäätään äänestän. Syy: hoiperteleva NATO-kanta. Että pitäis kansanäänestys siitä järjestää, hoh hoh. Kansanäänestys sopii esim. kieltolakiin tai siihen, onko voikukat kauniimpia omalla kuin naapurin tontilla jne. Tähän kohtaan se on kymysys, josta olemme valinneet 200 kansanedustajaa päättämään siitä. Sen kuuluisan "Nato-option" uskottavuus kärsii, jos siihen ei liitytä hyvinäkään tai näinä keskivaikeina aikoina. Vielä huonompina aikoina optio lakkaa olemasta. Eli siis RKP:n Nisse on ainoa, joka liputtaa NATO:n puolesta. Olen varma, että huonompia aikoja ei tarvitse kauan odottaa.

Hauskoja, nimenomaan humoristisiakin ehdokkaita löytyy. Valemedia MV:n, Ilja Janitskinin, desantti Johan Bäckmanin ja Vladimir Putinin suosikkiehdokas Laura Huhtasaari kamppailee jännittävillä teemoilla. Ero EU:sta, niin kaikki järjestyy. Yhtä ainoaa järkeenkäypää perustelua tälle ei löydy. Ulkomaalainen agentti Laura on, ilman muuta. Olisimme silloin Itämeren alueella samassa viiteryhmässä kuin Ukraina ja Valko-Venäjä. Se olisi Putinin märkä uni. Mutta voiko ihmistä, joka ei usko edes evoluutioteoriaan, ottaa vakavasti? No ei tietenkään voi.

Toinen syvä Pietari-Moskova -akselin rakas ystävä ja nuorison edustaja Paavo Väyrynen ei taida saada kannatuskortteja kerättyä tarpeeksi, että pääsis kisoihin. Hän on sanojensa mukaan oppositiossa kaikkia vastaan. Mutta ei kai itseään vastaan?

Eli: en taida sittenkään äänestää Salea, vaikka kuinka hyvä muuten oliskin.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #2854 : 25.11.17 - klo:16:21 »
Suamen pressanvaalit tuskin tosiaan kiinnostavat ketään kun voittajakin on ollut pitkään tiedossa mutta onhan toi nyt saamarin huolestuttavaa, Salen kannatuslukemat liikkuvat siinä 80 - 90 prosentin tienoilla. Tuo nyt on aivan järkyttävää, lukemat suoraan kuin Venäjältä tai Pohjois-Koreasta. Kertoo tosin Suomi-Finland Perkeleestä surullisen paljon. Olisihan siellä ehdokkaina huomattavasti parempiakin ehdokkaita, kuten vaikkapa Pekka Haavisto tai jo Sepon mainitsema Nils Torvalds.

Sauli "Kekkonen" Niinistö on saanut jopa kansainvälistä huomiota veljeilystään Putlerin kanssa. Kremlin roistojoukkio ei ole kovin suuressa huudossa maailmalla tällä hetkellä mutta kyllä muutamia Venäjän ystäviä maailmalta edelleen näyttää löytyvän, mainittakoon heistä muutamia; Unkarin Viktor Orbán, Silvio Berlusconi, Turkin Recep Tayyip Erdoğan, Bašar al-Assad sekä Sauli Niinistö. Jopa Valko-Venäjä tekee fiksusti pesäeroa Kremliin mitä ei ole montaa kertaa historiassa tapahtunut. Suomi-Finland Perkele sen sijaan jatkaa uuden Kekkosensa johdolla tuttua, wanhaa linjaansa Venäjän vasallivaltiona ja orjana. Ei siinä mitään, saavatpahan ainakin "pakkoruotsin" vastustajat jatkossa opiskella ruotsin sijaan pakkovenäjää koulussa ja maksaa myöhemmin kaalinsa ja maitonsa ruplilla. Mikäli eivät ole kärrätty Siperiaan sitä ennen.

Kekkoselle kuitenkin onnea tulevasta perheenlisäyksestä ! Siinähän ei ole sinänsä mitään väärää, päinvastoin. Sale päätti sitten, että vaaliväittelyt saa jäädä. Ilmoitus perheenlisäyksestä ja se oli siinä. Sen pahemmin ei kilpakumppaneilleen voi lyödä luuta kurkkuun. Heil "yhden kauden presidentti"  >:( !!

Public enema # 1

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #2855 : 05.12.17 - klo:13:20 »
Olen pommin varma, että onnittelut tulee vielä. Kunhan nyt se syntymäpäivä ensin tulee. Suomi on 99-vuotias, mutta jostain syystä kaikkialla juhlitaan Suomi 100 -juhlia. Eikös ne juhlat pitäisi alkaa vasta 6.12 ja jatkua siitä sitten vuoden?

Mä muuten olen pömmin varma, ettei idästä tule onnitteluja. Savonlinnaan mentiin nimenomaan sillä teemalla ja jos niitä ei siellä tullut, ei tule enää myöhemminkään. Ja jos kerran Suami täyttää tänä vuonna 100 v, niin ei kai niitä jälkikäteen ensi vuonna enää juhlita? Tilanne on lisäksi niin kiristynyt, että ensi vuonna emme välttämättä enää edes ole itsenäisiä. Eli paree ajoissa, varman päälle.

Näin varmaan Soinokin ajattelisi, luulen. Entinen juhlittu kuningas, nyt hylkiö omiensa parissa. Sic transit gloria mundi!

Vladimir Putin on tänään onnitellut Suomea.

Ja toinen ilouutinen on, että Väyrynen on saanut kannattajakortit kerättyä. Saadaan lisää eloa vaalitentteihin.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2856 : 09.12.17 - klo:19:29 »
No en moittisi Salea varsinaisesta veljeilystä, jos varsinkin edeltäjäänsä vertaa, joka sai kissanpennunkin lahjaksi. Kissathan ovat suloisia, mutta aikakin oli erilainen. Itse asiassa Sale on puhunut harvinaisen suoraan myös Putlerille kiusallisista asioista, eikä heidän kesken mitään sydämellistä, lämmintä suhdetta ole kehittynyt. Asialliset kyllä. Ja Salehan mietti jo ehdolle asettuessaan ikäänsä. Kaksi kauttahan meillä on rajana, kuten Venäjälläkin, mutta senhän voi kiertää olemalla yhden kauden pois välillä, kuten Putler tekee. Voisihan punikkitanttakin olla nyt taas ehdolla halutessaan, sama asia.

Pekka Haaviston järjenjuoksua olen ennenkin kehunut, eikä syyttä. Hän on ensimmäisenä oivaltanut asian, minkä pitäisi olla kaikkien tiedossa: kansanäänestystä NATO:sta ei pidä missään nimessä järjestää. Perustelut ovat selkeät. Moskova vaikutti jo USA:n vaaleihin ja onnistui, yritti tehdä sen Ranskassa (epäonnistui) ja onnistui Englannissa. Suomalaiset olisivat ennennäkemättömän trollauksen kohteena. Bolshevikit eivät todella halua Suomea Natoon.

Timo Soini ei enää ole piiiitkiiiin aikoihin hörähdellyt, että "missä EU, siellä ongelma". Kas, vastuu ja Siperia opettaa. Siitä hourii vain Huhtasaari, Halla-Aho ja kovin harva. Varsinkin kun on nähty, mitä se ero tarkoittaisi.

UK:n rikollisen edesvastuuton paskalehdistö valehteli ummet ja lammet, vuosikymmeniä EU:n vahingollisuudesta. Siihen vielä pari eturivin kansankiihottajaa, todellisia Moskovan hyödyllisiä idiootteja, etunenässä Nigel Farage, Boris Johnson & co saivat aika monet jo valmiiksi kävelemään rotkon reunalle. Putlerin trollien helppo tehtävä oli tyrkätä hölmöläiset reunan yli.

Lontoon Kauppakorkeakoulun tutkimus kertoi synkkää säveltä siitä, mitä vasta tähän asti on tapahtunut. Ei siis ottanut kantaa tulevaan. Punnan arvo heikentynyt roimasti, kaikki tuontitavarat kallistuneet, työpaikkoja hävinnyt, inflaatio kiihtynyt, elintaso laskenut, palkkojen ostovoima heikentynyt n. 2,5 %. Tämähän on vasta alkua, eihän vielä edes Brexitiä olekaan. Sitten jyrähtää ja voimalla, kun se aika koittaa. Ehkä he sitten keksivät uuden, vetoavan sloganin: missä Brexit, siellä ongelma. Olen pahoillani, että noin annettiin vetää nenästä.

Suomeenkin jotkut tätä kaipaavat. Me olemme paljon pienempi kansantalous ja täysin riippuvainen ulkomaankaupasta. Banaaneja täällä ei kasva, eikä kaikkea muutakaan kivaa, jota tekis mieli. Putlerin märkä uni olisi Suomen EU-ero. Sitten ei olisi enää pienintäkään sidettä siihen viiteryhmään, jossa nyt olemme. Tai ainakaan poliittisia pidäkkeitä kohdella meitä samoin kuin vaikka Valko-Venäjää. Kiinnostaisiko?

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2857 : 09.12.17 - klo:21:25 »
Eipä kyllä huvittaisi olla Theresa Mayn hameessa. Uho on vaihtunut pettymykseen joka ikisessä Brexit-neuvottelujen kohteessa. Turpaan tulee joka käänteessä, vaikka vasta alussa ollaan. Maailman tyylittömimmän ämpärikampauksen haltija, surkimus ja "ulkoministeri" Boris Johnson yrittää kampittaa parhaansa mukaan. Sitä ennen surkea poliittinen silmä määräsi uudet vaalit, joissa asema huonontui entisestään, jos mahdollista. Eihän siinä näin pitänyt käydä? Kaikkien ongelmien piti hävitä, kunhan EU:sta päästään eroon. Good luck, Theresa, You´ll need it.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2858 : 12.12.17 - klo:23:07 »
Briteille myytiin Brexitiä kuten Putin ja Trump myyvät omia juttujaan. Eli jos valhe on tarpeeksi törkeä, sen uskoo moni. Yksi tärkeä "myyntivaltti" oli, että britit säästäisivät EU:n ulkopuolella peräti 350 miljoonaa euroa JOKA VIIKKO! Niillä säästöillä olisi sitten voinut tehdä jotain muuta kivaa, vaikka laittaa terveydenhuoltoon tms.

Säästöjä ei sit kuitenkaan tule. Ensinnäkin valehtelijat jättivät laskuista pois kirjanpidon toisen puolen eli Britannian saamat tuet EU:lta. Nyt puolueeton kansainvälinen tutkimuslaitos arvioi, että Brexitin ja ei-Brexitin ero tosiaankin on luokkaa 350 miljoonaa per viikko. Etumerkki vain on vaihtunut. Tilanne siis tällä hetkellä, jatkossa lasku kasvaa ja paljon, kunhan ero astuu voimaan. Pääomat ja työpaikat karkaavat muualle, mutta ketä kiinnostaa? Pitkätukkaisia on helppo jymäyttää. God Save the Queen!

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #2859 : 20.12.17 - klo:13:50 »
Kyllä, kieltämättä saariapinat tekivät onnettomimman päätöksensä koskaan päättäessään erota EU:sta. Surkuhupaisaa on sekin, että juurikin köyhimmät jyväjemmarit siellä olivat he jotka herkimmin äänestivät Brexitin puolesta. Juuri he, jotka EU-tukia ovat saaneet ja jotka niitä tarvitsevat. Mm. koulututemmat lontoolaiset sekä skotit äänestivät selkeästi EU:ssa pysymisen puolesta. On ollut kieltämättä hurjaa seurata millaisia seurauksia Brexitillä on ollut jo nyt ennen kuin hölmö Brexit on edes astunut voimaan. Sääliksi käy saariapinoiden puolesta; paskan ruoan, paskan ilmastonsa, paskan jalkapallonsa ja paskan valuuttansa lisäksi heillä on nyt riesanaan vielä Brexit. God save the queen, totta tosiaan.

Tämä oli kuitenkin hyvä varoitus EU:ta vastustaville (suomalaisillekin) kusipäille ja Kremlin hyödyllisille idiooteille (sama asia). Vaikka Kreml pää märkänä tekeekin kaikkensa EU:n ja Naton hajoittamiseksi ja eripuran kylvämiseksi nyt jos koskaan on pidettävä yhtä. Enklannin ja Katalonian onnettomat esimerkit olkoon varoituksena meille muille, fiksummille kansakunnille. Timo Soini rasistikerholaisineen voi edelleen haistaa pitkän v***n. "missä EU, siellä ongelma" vai miten se menikään. Typerintä ja lapsellisinta mitä olen koskaan kuullut.

"Things could be worse, Finland could be England".
Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2860 : 22.12.17 - klo:23:55 »
Kyllapa lammitti lukea noin osuvaa tekstia. Taalta Kanarian lammosta, Joulua karussa. Ilmaston suhteen ero taitaa juuri nyt olla suurimmillaan, kuin paiva ja yo. Melko harva taalla enaa kannattaa FC Parsaa, olen kysellyt huomisen El clásicon ennakkotunnelmia.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #2861 : 23.12.17 - klo:18:52 »
Maailman tyylittömimmän ämpärikampauksen haltija, surkimus ja "ulkoministeri" Boris Johnson yrittää kampittaa parhaansa mukaan.

Ämpärikampaus tapasi Kremlissä toisen säälittävän marionetin, "ulkoministeri" Sergei Lavrovin. Etunimensä perusteella ämpärikampaus Moskovaan toki kuuluukin. Mutta eihän nimi miestä pahenna, vai miten se meni ? Ei liene vaikea arvata, että Enklannissa aika moni koulutettu toivoikin, että ämpäri olisi Moskovaan jäänytkin.

Julkisuuteen annettujen tietojen mukaan "ulkoministerien" tapaaminen jäi kuitenkin vaisuksi, ämpäri moitti Kremliä sekaantumisesta länsimaiden vaaleihin, ikään kuin joku ei sitä jo tietäisi. Putlerin marionetti, 2000-luvun Molotov, tietysti kielsi kaiken ja vaati saada todisteita ihan kuin niitä ei olisi jo tarpeeksi esitetty joka tuutista.

Todellinen syy tapaamiselle taisi kuitenkin olla rahankerjääminen. Yksikään sivistynyt ei Enklannissa eikä missään muuallakaan tiedä miten onnettoman Brexitin aiheuttamat kulut aiotaan kompensoida UK:ssa. Boris Johnson todennäköisesti oli siis neuvottelemassa rahoitusta Kremlistä tai sitten Enklantia sponsoroi jatkossa kiinalaiset tai rättipäiset öljysheikit Qatarista. Rättipäillähän on jo ennestäänkin kokemusta enklantilaisten potkupalloseurojen sponsoroimisesta, nyt otetaan sitten koko luoto haltuun ? Huh. Aivan hirveältä näyttää saariapinoiden tulevaisuus, ei todellakaan huvittaisi olla enklantilainen. Mutta Moskovassa ja Lähi-idässä taputetaan käsiä ja hurrataan, se on varmaa se. "Missä EU, siellä ongelma", vai mitä Timo Soini  >:( ?

Mutta on varma, että esim. Suamessa Timo Soinin hassunhauskoista vitseistä pitävä, perussuomalaisia äänestävä/äänestänyt pässilauma ämpärikampauksesta pitääkin. Epäilemättä Boriksella ja Sergeillä olikin varmaan ihan hauska tapaaminen kulissien takana kaljoitteluineen ja huorissa käymisineen kunhan muodollisuudet ja lehdistötilaisuudet oli hoidettu pois alta. Enklannin päättäjät ovatkin perinteisesti tapaamisensa ja päätöksensä humalapäissään tehneet, viime vuosinahan on tullut ilmi, että mm. läski lahtarisika Churchill oli enemmän tai vähemmän jurrissa jatkuvasti. Ämpärikampaus jatkaa siis "kliffaa" enklantilaista perinnettä. Mutta kuka pitäisi saariapinoiden puolta ??
Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2862 : 25.12.17 - klo:21:47 »
Taas takaisin suloisessa Suamessa, räntää sataa mut onpahan pilkut a:n paalla. Tai siis päällä, ja on sauna ja takka, rakkaat vaimo ja kissa jne. hienojakin asioita. Älä itke Iines, sanon aina itselleni kun oikein saatanasti tympii. Kyllähän koneita lentää joka päivä poiskin täältä. Things could be worse. Paitsi passi pitää taas kohta uusia, kun vielä saa. Jos.

Mutta minä en ole mielenkiintoinen, sen sijaan Timo Soini on äärettömän mielenkiintoinen henkilö. Hän on uskomaton poliittinen menestystarina. Kukapa Iivisniemessä kerrostalossa asuva espoolainen EI haluaisi nauttia ministerin palkkaa? Soino jatkoi SMP:n tarinaa "unohdetun kansan puolesta" vertaansa vailla olevalla poliittisella hoksnokalla. Ei "unohdettua kansaa" kiinnosta kovin vaikeat asiat saati faktat, kuten BKT, ulkomaankaupan tase, valtionvelka, inflaatio, ostovoima, kestävyysvajeet ja muut hepreat. Niillä niihin on turha vedota, joten fiksu vetoaa sen sijaan niiden tunteisiin. Niitä ei voi esittää talouden termein, mutta niihin voi vaikuttaa. Päästään mutu-tuntumaan ja silloin voi faktat heittää roskikseen ja antaa palaa, sydämen kyllyydestä.

Kuten äärimmäisen suosittu Putler selittää ongelmien syyksi kaiken muun ulkomaisen tuulesta temmatun viholliskuvan paitsi omat rikoksensa, samoin Suomessa tunteikas ja kansanomainen retoriikka kohtasi hedelmällisen maaperän, joka on aina ollut olemassa ja varmaan jatkossakin tulee olemaan, eihän se koskaan mihinkään katoa. Kuin taivaan lahjana Suomi pääsi EU:hun ja sehän sitten selittikin kaikki vanhat ja uudet ongelmat uudestaan ja vieläkin paremmin. Näin kuitenkin päästiin ministeriksi asti.

Kysymysten kysymys onkin, onko Soino oikeasti sitä mieltä kuin hän kansankiihottajana oli? Ei ole enää kuulunut "missä EU, siellä ongelma". Veikkaan, että Soino ei enää oikeasti ole sitä mieltä. Ja oliko hän alun perinkään oikeasti sitä mieltä?

Pahinta nyt kuten aina on se, että hyvikset eivät millään haluaisi pelata samoilla säännöillä kuin pahikset, paitsi vasta äärimmäisen pakon edessä. Siihen asti paha pärjää oikein hyvin kuten on nähty. Putlerin vainoharhainen maailmankuva kertoo kaiken. Brexit kertoo paljon pahiksien voimasta hyviksiä vastaan jne.

Kuka pitäisi saariapinoiden puolta, hyvä kymysys. Koska he eivät itse osaa pitää puoliaan, sen tekee joku muu, mutta ei vastikkeetta. Niillä on surkeat kortit nyt kädessä, eikä enää voi vaihtaakaan. "Ei enää panoksia", sanoi croupier.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #2863 : 08.01.18 - klo:00:26 »
Neuvosto-Venäjän puuttuminen ja rikollinen häiriköinti kaikkien maiden vaaleihin on ollut viime vuosina jokapäiväistä luettavaa. Välillä ovat onnistuneetkin, kuten esim. USA:ssa ja Englannissa. Hesarin kuukausiliitteessä on kattava artikkeli Neuvostoliiton ankarasta painostuksesta Suomen presidentinvaaleihin 42:n vuoden ajalta. Luitte oikein, 42 vuotta sitä kesti. Taitaa olla niin pitkä ajanjakso, ettei esim. vielä lähes lapsi, Laura Huhtasaari, osaa edes ymmärtää tällaista ajanjaksoa. Kirjoittaja on kaikissa liemissä keitetty, parkkiintunut ja erittäin arvostettu toimittaja Unto Hämäläinen. Asiantuntemusta tai puolueetonta näkökulmaa ei tarvitse kyseenalaistaa. Tämä on faktaa eikä fiktiota. Eikä kenenkään mielipiteitä. Herätti painajaismaiset muistot lapsuudesta ja nuoruudesta. Eihän tässä minun sukupolvelle erityistä uutta ollut, mutta kannattaisi nuorempienkin lukea vähän lähihistoriaa. Ja aukoa päätänsä vasta sitten.

Kun Suomi lopultakin sai lähes täysimääräisen itsenäisyytensä takaisin EU:n myötä, ei se kaikille kelpaakaan, yllättävää. Jos me nyt eroaisimme EU:sta, Moskova alkaisi taas valita Suomen presidentin. Englanti luopui brexitin myötä suvereenisuudestaan ja antoi asiat muiden päätettäviksi ja itsensä ajopuuksi, joka sopeutuu, koska ei keskustele siinä pöydässä, jossa päätökset tehdään. Mutta he eivät ole Neuvosto-Venäjän naapureita ja heillä on ydinaseita. Rauhassa voivat elää Hölmölässä, kunnes viisastuvat. Tai olla viisastumatta, sekin on ihan yksi todennäköinen vaihtoehto. Tällä hetkellä aivan varmasti alle puolet kansasta kannattaa brexitiä. Kohta vielä vähemmän.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #2864 : 08.01.18 - klo:10:43 »
Tuli myös männä viikolla luettua Hesaria, en muista enää minkä päivän. Siinä oli presidenttiehdokas Nils Torvaldsin haastattelu. Nisseä pyydettiin kertomaan hänen mielipiteensä Natosta, Venäjästä ja Putlerista. Entinen stallari antoi palaa oikein kunnolla ja myönsi nuoruuden kaamean virheensä (=taistolaisuutensa). Lyhyesti sanottuna Nisse kannattaa Suamen välitöntä jäsenyyttä Natossa, kertoi totuuden Venäjästä aggressiivisena ja epävakaana paskavaltiona (vaikka ei toki tuollaista kieltä voinutkaan käyttää - mutta asia tuli selväksi) ja sanoi, että hänessä ja Putlerissa ei ole mitään yhteistä. Taisipa myös sanoa Putlerista, että hän on täysin epävakaa, säälimätön ja arvaamaton itsevaltias.

Kaikki tietää, että Torvaldsilla ei ole kuitenkaan mitään mahdollisuutta päästä edes toiselle kierrokselle pressanvaaleissa. Liian hyvä tullakseen valituksi. Voi kuvitella millainen paskamyrsky, lokakampanja ja valeuutistulva tulisikaan Venäjän trollitehtailta ja Kremlin suomalaisilta hyödyllisiltä idiooteilta Nisseä vastaan mikäli hänellä olisi mahdollisuudet voittaa vaalit. Nyt Venäjälläkin tiedetään se tosiasia, että Kremlin uusi puudeli Kekkonen valitaan jatkokaudelle eikä ole syytä sekaantua Suamen pressanvaaleihin - ainakaan kovin suurella kapasiteetilla.

Toki Nissen mielipiteissä voi olla hieman nuoleskelua ja irtopisteiden keruuta mutta silti Nissen suorapuheisuus vaikutti reippaalta tuulahdukselta muihin Putlerin lipojiin ja "da da"-ehdokasmiehiin ja naisiin verrattuna. Jos äänestäisin Suamen pressanvaaleissa tietäisin ainakin ketä äänestäisin.
Public enema # 1