Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 233484 kertaa)

Poissa JM-07

• Forum Admin
  • My Lucky Number ** 7 **
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #450 : 25.10.10 - klo:22:37 »
Kyllä Seppo puhuttelee kansan syviä rivejä ainakin yhtä hyvin kuin se espoolainen Millwallin kannattaja.  :thumbsup:

Roswot kiinni, kaikilla tantereilla. Ja erityisesti sen kankaanpääläisen koplaajan voisi lyödä rautoihin, pölli se lompakoita tai ei.
# 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt, HJK 1999-2003

Poissa Heikki84

• Forza Member
« Vastaus #451 : 26.10.10 - klo:22:18 »
Ja myös välttämättömän tarpeen ja intohimon opiskella espanjan kieltä. Tiedän hyvin, että monien mielestä Kanaria on vain pelkkä kulunut ja loppuunkaluttu turistipaikka ja siellä ei ole mitään oikealle matkailijalle. Eli pelkkä klisee. Mutta mä en olekaan oikea matkailija enää, mulle riittää hienot säät ja mukava olo.

Espanjan kielen kohdalla itselläkin kävi samoin aikanaan, kun ensimmäisen kerran latinalaiseen Amerikkaan eksyi. Silloin tuli päätettyä, että seuraavilla reissuilla osaan sanoa muutakin kuin una cerveza, por favor. Vaikka kyllähän silläkin melko pitkälle jo pääsi. ;)

Mites tuo oikein matkailija määritellään? ;D Onks se vähän niinku oikein ja väärin kannattaja? En taida tuohon oikein matkailijoiden porukkaan kuulua, kun yleensä tulee heitettyä vain rinkka selkään ja mentyä tuulen suunnan mukaan.

yrjö

• Vieras
« Vastaus #452 : 26.10.10 - klo:23:24 »
Olen aina tiennyt että Seppo on kielimiehiä. :ylos:

Mutta taipuuko vanhalta francolaiselta katalaani? :'(

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #453 : 27.10.10 - klo:00:44 »
Mun on vaikea sanoa, kumman puolella olisin ollut Espanjan sisällissodassa. Se oli paljon, erittäin paljon meidän sisällissotaa verisempi ja raaempi. Vaikka olen joskus jossain asiassa keskiviivan oikealla puolella, se ei tarkoita automaattisesti sen kummempaa. Voisin kuvitella aivan helposti, että olisin voinut olla tasavaltalaisten puolella. En ole Francon, Mussolinin enkä Hitlerin diggaajia. Jos ne oli oikeistolaisia, ne olivat ymmärtäneet asian väärin. Silloin Stalin ja Lenin olivat myös oikeistolaisia.

Multa ei taivu katalaani, mutta kyllä sitä hyvällä tahdolla ymmärtää. On siitä kokemusta. Espanja on monien kansakuntien maa, jossa puhutaan neljää pääkieltä. Lisäksi autonomiset alueet (oliko niitä peräti 17 kpl?) haluavat aina enemmän autonomiaa. Rikkaat, kuten Katalonia ja Kanarian saaret, tietysti innokkaammin. Kanariallakin on puolue, joka ei halua maksaa Madridin keskushallinnolle turistien tuomia rahoja. "Siete Islas, un partido!" Seitsemän saarta, yksi puolue. Sama kuin jos uusimaalaiset, hämäläiset, pohjalaiset, savolaiset, lappalaiset jne. tahtoisivat itsenäistyä ja sanoa, että kuulkaa te Helsingin herrat voitte painua meidän puolesta aivan sinne vittuun, me kyllä pärjätään ilman teitä ja paljon paremmin. Ja vaikka pärjättäis huonomminkin, pääasia on, että teidän typerää keskusohjausta ei meillä kaivata ja me haluamme päättää itse omista asioistamme.

Mutta kun Heikki kysyi, mikä on matkailua ja mikä ei, niin oikeaa matkailua on tietysti se, että ottaa rinkan selkään ja lähtee johonkin. Jos lähtee esim. Kanarialle, se ei ole sen enempää matkailua kuin jos menisi bussilla Helsingistä Turkuun. Paitsi että perillä odottaa todennäköisesti leppoisampi ilmasto ja muutenkin mukavampi olo.

Jos menee esim. sinne Andien vuoristoon intiaanikyliin, voi päästä eroon muustakin kuin lompakostaan. Siellä on mm. FARC ja Sendero Luminoso (valaistu polku), jotka kyttäävät, että niiden reviirille ei astuta. Justhan siellä yks suomalainen maailmanparantajamatkailija kuoli luotisateessa, kun yritti viedä sinne omasta mielestään hyviä asioita.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #454 : 01.11.10 - klo:21:05 »
Politiikka - varsinkin Suomessa - on niin tylsää, että välillä on suotavaa piipahtaa talouspolitiikan puolelle, jos sallitte. Se on itse asiassa paljon jännittävämpää ja mielenkiintoisempaa kuin se, kuka mies(sika?)kansanedustaja on läpsinyt jotain kottaraista pepulle tai ehdotellut jotain rumia siellä kuppilassa tai kattonu sillai merkitsevästi, että mulla olis mato ja sulla olis kolo, minne se mato vois ryömiä. Jos vaikka rankan työpäivän päätteeksi mentäis esim. Storyvilleen ottamaan parit rentouttavat drinksut ja sen jälkeen voitais mennä teille tai meille.

Mutta eikö siellä ole yhtään puumanaista sitten, joka ahdistelisi seksuaalisesti mieskansanedustajia? Jos ei, niin en mä ainakaan sinne viittis mennä noin huonolla palkalla. Ja onhan siellä ollutkin, mutta ei puhuta nimistä, koska tämä on nk. siveellinen perhejulkaisu tämäkin. Kelpaa hyvällä omallatunnolla vaikka Päivi Räsäsen lukea lastenlapsilleen iltasaduksi Juttuklubia yöunia menettämättä kenenkään osapuolen.

Mutta siis päivän huolestuttava talousuutinen koskee Forzan luottopankkia Ålandsbankenia. Sen kvartaali romahti. Ja se johtui erään mannersuomalaisen yrityksen konkurssista eli huomattavasta alaskirjauksesta. Mutta ei se Forza voinut olla, eihän? No ei tietenkään.

Silloin kun Forza haluttiin rekisteröidä yhdistykseksi, sille piti myös löytää tilinhoitajapankki, koska ry:n tilejä ei hygieniasyistä voida pitää kenenkään yksityistilillä eikä kai yhdistyslainkaan mukaan. Homma nakitettiin mulle, koska mä olin Kauppasurkean käynyt joku ekonomi tai muuten reipas poika siihen aikaan vielä. Lama ja pankkikriisi oli karsinut pankkien lukumäärän alle puoleen entisestä, joten kilpailutustehtävä oli aika helppo, koska montakaan alalla toimivaa yritystä ei ollut enää hengissä.

Mutta niissäkin pankeissa, joilla vielä edes vähänkään pihisi happea keuhkoissaan, tunnelma oli erittäin, aikamoisen kireä. Kun kysyin ihan peruspakettia, nettipankki ja mitä maksaa suunnilleen meidän tarvitsema lukumäärä tilitapahtumia jne. niin erot olivat aivan järkyttävät. Halvimman ja kalleimman ero oli yli 30-kertainen. Valitsimme Ålandsbankenin. Toivotaan, että sen kanssa pärjää vieläkin. Toiseksi halvin olisi ollut Postipankin ja Leonian perillinen Sampo Pankki, noin 3 kertaa kalliimpi. Hyvä, että sitä ei valittu. En luota yhteenkään "yritykseen", joka  kirjoittaa oman nimensä täysin kaikkien kielioppi- ja vakiintuneiden, yleisesti hyväksyttyjen sääntöjen vastaisesti. Se vaikuttaa yhtä luotettavalta kuin Vinqu-Intiaanin Pankki. Eli ei oo mun pankki se, ei, ennen kuin opettelevat edes kirjoittamaan. Mistä sitä tietää, osaako ne sitte lukea, kun eivät osaa edes kirjoittaa? Laskemisesta puhumattakaan, sitäkin taitoa pankissa joskus tarvitaan. Tai Pankissa? Voi perse ja sääli, ettei alkeellisintakaan kielioppia osata, toi yleis- ja erisnimien oikeinkirjoitus lukee jo ihan ekoilla sivuilla. Saatanan tunarit! :alas:

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #455 : 06.11.10 - klo:14:10 »
Avovaimoni puolestaan on niin Suuri Stockan ystävä, että hän jaksaa jonottaa tunteja ruuhkassa ja ajaa johonkin vitun parkkihalliin, että saa kilon mansikoita pennin halvemmalla kuin Veikkolasta. Viime aikoina tosin on ollut havaittavissa pientä järjen häivähdystä, kun hän on minun kainosta suosituksestani alkanut jossain määrin hyväksyä asioimista myös Tapiolan Stockalla. Se on erittäin paljon lähempänä, kilsoissa ei kovin paljon, mutta menetetyssä ajassa ja päästöissä paljon edullisempi. Kyllä meissä kaikissa asuu pieni vihreä talousajattelija jo luonnostaan, ei siihen mitään korruptoitunutta paskanruskeaa ja öykkärimäistä "viher"fasistipuoluetta tarvita ollenkaan neuvomaan ketään.
Ymmärrän hyvin, että avovaimosi haluaa käydä keskustan Stockmannilla, vaikka saman yhtiön sisällä löytyy vaihtoehtoja mm. Espoosta ja Vantaalta. Minäkin menen mieluummin Silja Symphonylle kuin Silja Festivalille. Toki kaikki Stockat ja Siljat saavat  :ylos: Siljan taso tosin on pudonnut, ellei romahtanut, yhtiön siirryttyä virolaisomistukseen.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #456 : 06.11.10 - klo:14:23 »
Mutta niissäkin pankeissa, joilla vielä edes vähänkään pihisi happea keuhkoissaan, tunnelma oli erittäin, aikamoisen kireä. Kun kysyin ihan peruspakettia, nettipankki ja mitä maksaa suunnilleen meidän tarvitsema lukumäärä tilitapahtumia jne. niin erot olivat aivan järkyttävät. Halvimman ja kalleimman ero oli yli 30-kertainen. Valitsimme Ålandsbankenin. Toivotaan, että sen kanssa pärjää vieläkin. Toiseksi halvin olisi ollut Postipankin ja Leonian perillinen Sampo Pankki, noin 3 kertaa kalliimpi. Hyvä, että sitä ei valittu. En luota yhteenkään "yritykseen", joka  kirjoittaa oman nimensä täysin kaikkien kielioppi- ja vakiintuneiden, yleisesti hyväksyttyjen sääntöjen vastaisesti. Se vaikuttaa yhtä luotettavalta kuin Vinqu-Intiaanin Pankki. Eli ei oo mun pankki se, ei, ennen kuin opettelevat edes kirjoittamaan. Mistä sitä tietää, osaako ne sitte lukea, kun eivät osaa edes kirjoittaa? Laskemisesta puhumattakaan, sitäkin taitoa pankissa joskus tarvitaan. Tai Pankissa? Voi perse ja sääli, ettei alkeellisintakaan kielioppia osata, toi yleis- ja erisnimien oikeinkirjoitus lukee jo ihan ekoilla sivuilla. Saatanan tunarit! :alas:
Suomalainen on käsittämättömän pankkiuskollinen. Kuin moni myöntää kilpailuttaneensa pankkiasiansa? Kerran Sampo, Nordea, OP tms. niin se on ja pysyy, maksoi mitä maksoi. Kuinka moni edes tietää paljonko kuukaudessa maksaa pankille tilien yms. hoidosta?

Kiitettävästi ovat pankit onnistuneet siirtämään töitään myös asiakkaalle. Asiakas hoitaa nykyisin itse nostot, panot, laskut ja lähes kaiken. Tästä työstä pankki kehtaa veloittaa kuukausittaisen (itse)palvelupakettimaksun. Samaa on havaittavissa useilla palvelualoilla, asiakas siivoaa kahviloissa ja ravintoloissa itse pöydän, vie roskat roskikseen, hakee ruoan tiskiltä jne. Kaupoista tulee häviämään kassat, koska asiakas itse hoitaa senkin. Ikeassa voi jo tätä systeemiä käyttää. Ja kiltisti me nämä työt teemme, useat jopa mielellään (eipähän tarvitse kohdata tuntematonta ihmistä).
« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo:14:33 kirjoittanut Bebeto »

Poissa JM-07

• Forum Admin
« Vastaus #457 : 06.11.10 - klo:20:17 »
Olen kilpailuttanut pankkeja asioitteni hoidosta (tosin se tapahtui vertailemalla pankkimaksuja) ja vaihdoin sen perusteella pankkini.

Suosittelen muillekin.

En kanna kahviloissa astioitani keräilyvaunuihin.

Suosittelen muillekin.

Suomalaiselle työlle ja suomalaisille yrityksille - erityisesti p & k- luokan yrityksille.  :ylos: Palveluala se työllistää, ei itsepalvelu. Käykää vaikka Ranskassa kokeilemassa, mitä palvelu voi olla.  :ylos:

Itsepalvelu boikottiin!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #458 : 07.11.10 - klo:22:52 »
Ymmärrän hyvin, että avovaimosi haluaa käydä keskustan Stockmannilla, vaikka saman yhtiön sisällä löytyy vaihtoehtoja mm. Espoosta ja Vantaalta. Minäkin menen mieluummin Silja Symphonylle kuin Silja Festivalille. Toki kaikki Stockat ja Siljat saavat  :ylos: Siljan taso tosin on pudonnut, ellei romahtanut, yhtiön siirryttyä virolaisomistukseen.
No nythän tää jo käy välillä Tapiolan Stockalla, koska on huomannut, että se on helpompaa.
Siljan taso on niin paljon romahtanut, että aina ja joka kerta jos mahdollista, kannattaa kulkea Viikkarilla. Mieluummin jätän fyrkkani ahvenanmaalaisille kuin eestiläisille. Jälkimmäisten laivoissa ei ole vielä ollut oppituntia, joka käsittelee länsimaista palvelukulttuuria vs. neuvostoliittolainen palvelukulttuuri.

Mutta onhan Forzan pankkisuhteessa kaikki hyvin vieläkin, toivon? Kukaan ei tietysti estä kysymästä, onko penni halvempi aidan toisella puolen. Nythän niitä vaihtoehtoja taas on montakin.

Poissa Ollie_

• Forza Member
« Vastaus #459 : 08.11.10 - klo:06:35 »
Olen kilpailuttanut pankkeja asioitteni hoidosta (tosin se tapahtui vertailemalla pankkimaksuja) ja vaihdoin sen perusteella pankkini.
Suosittelen muillekin.

Sama. Ketjuuntuminen kun on päivän sana niin ihan normaaleista pankkipalveluista S-pankki taitaa vielä voiton. Heillähän ei käytännössä ole mitään pankkimaksuja. Eri asia tietysti on kun halutaan asuntolainat ynnä muut joustoluotot päälle niin sitten vaaditaankin jo vähän tarkempaa seulontaa.

Poissa Härmän Häjy

• Forza Member
  • Komiaa tuloo oltua ku tietää miston kotoosin.
« Vastaus #460 : 11.11.10 - klo:19:15 »
On se sitten niin hemmetin hienoa, että kansanedustajat saa ottaa nokosia keskellä työpäivää. >:( Heille oikein hankitaan sitä varten peitot. Mitä jos vaikka sairaanhoitajat, poliisit, palomiehet, ambulanssikuskit, taksikuskit yms. ottaisi torkkuja töissä. Mutta oli ne sentään sisustukseen sopivia, arkkitehtien päättämiä oikein. ;)

Onhan se kuitenkin hyvä että asioidemme päättäjät ovat skarppeina. Eihän suomessa ole yhtään koditonta jolle nuokin rahat (50 000€) olisi voinut käyttää.
Meiltä voirahan kyllä vaatia, mutta meilton paha tulla mitää ottamahan.

Ennen koiralta kusi loppuu, ku pohojalaasilta raha!

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #461 : 11.11.10 - klo:19:33 »
Halpoja nuo peitot oli verrattuna EU:n, meidänkin rahoilla, harrastamaan tuhlaukseen. Iltalehti kertoo, että EU antoi noin 186 000 euroa koirien omaan kuntosaliin. Unkariin piti perustaa karvatassujen laitos, jonka piti käyttää vesihoitoa parantaakseen koirien elämää. Rahoitus myönnettiin jo vuosi sitten, mutta rakentaminen ei ole vielä edes alkanut. Huikeat 5,2 miljoonaa euroa haihtui taivaan tuuliin, kun mepit ajelivat limusiineilla Strasbougissa vuonna 2009. Ja nämä nyt ovat vain jäävuoren huippu.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010111112679260_ul.shtml

Poissa Samba

• Forza Member
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
« Vastaus #462 : 11.11.10 - klo:20:22 »
On se sitten niin hemmetin hienoa, että kansanedustajat saa ottaa nokosia keskellä työpäivää. >:( Heille oikein hankitaan sitä varten peitot.
Jos se sun mieltä yhtään lämmittää, niin saan mäki nukkua työpäivänaikana ja meille on hommattu sitä varten hierova lepotuoli ja peitto :D
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #463 : 11.11.10 - klo:20:40 »
Eikä kansanedustajat ole työsuhteessa, jossa olisi määritelty työ- ja lepoajat tms.

Eduskuntavaalit lähestyy, kateellisille tiedoksi että vielä ehtii ehdokkaaksi tähän ihanaan hommaan jossa saa pötkötellä "työaikana".

Poissa JM-07

• Forum Admin
« Vastaus #464 : 11.11.10 - klo:21:19 »
Mä en kyllä kahdehdi kansanedustajien torkkupeittoja pätkääkään. Käy Säkin Juho tsiigaamassa millaisessa sohvassa se Mietaa siellä työhuoneessaan joutuu yöistunnoissa koisaamaan kun ei sinne kotihinsa pääse. Armeijassakin on paremmat ja prameammat sängyt.

Näin on närehet.