Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 229341 kertaa)

Poissa Samba

• Forza Member
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #165 : 18.11.08 - klo:17:03 »
Siis kumpaa sä toivot: että tulis mahdollisuus evätä sisäänpääsy tunnetuilta häiriönaiheuttajilta vai että ei tulisi? Lainsäädäntö nyt etenee siihen suuntaan, että porteille nimenomaan tulee ne apinagalleriat. Ja lähestymiskieltoakin ehkä harkitaan siten, että jos häirikkö tietää olevansa porttikiellossa ja yrittää silti saapua ottelutapahtumaan, sitä bänniä tulis sitten lisää, korkojen kanssa.
En toivo, että apinagalleriat tulee laillisiksi. Kyllähän ne poket siinä portilla saa käännyttä (itseasiassa heillä on velvollisuus siihen) matseihin tulevia ihmisiä takaisin sinne mistä tulivatkin, mikäli heidän voidaan olettaa varustuksensa, käytöksensä tai aiemman käytöksen perusteella vaarantaa turvallisuutta ja järjestystä ottelutapahtuman aikana.
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."

Poissa JM-07

• Forum Admin
  • My Lucky Number ** 7 **
« Vastaus #166 : 18.11.08 - klo:19:04 »
Varmuuden vuoksi täytyy tarkentaa, että minäkään en toivo noita kuvalistoja sisäänpääsyporteille, mutta pelkään pahasti että niihin kyllä joudutaan. Ylipäätään kaikenlainen kontrollin lisääminen tuntuu nyt kuitenkin olevan yhteiskunnassa muotia - osin aiheesta, osin aiheetta. Duunin puolesta tulee tuota tekniikan kehitystä seurattua senverran tarkkaan, että uskon isoveli-valvonnan kasvavan lähivuosina runsaasti. Tekniikka alkaa nimittäin olemaan niin halpaa, käyttötarkoituksiin hyvää ja vielä helppokäyttöistä. No, täytyyhän sille silloin jotain käyttöäkin löytyä.

Yksilönsuoja - missä pelaa?  :-\
# 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt, HJK 1999-2003

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #167 : 18.11.08 - klo:20:53 »
Mulle on aivan yksi lysti jos siellä portilla on jotain kuvalistoja tai valvontaa muutenkin tehostetaan. Daifulla, kuten Samba kirjoitti, on jo nyt täysi valta estää ketä vaan pääsemästä matsiin. Syyksi riittää pelkkä oletus mahdollisesta häiriöstä, joten ei tilanne voi enää huonontua.

Yksilönsuoja on mennyt jo kauan aikaa sitten. Jokainen Finskillä viettämäni minuutti on aikojen alusta alkaen tallennettu kovalevyille. Stadin keskustassa et voi liikkua metriäkään ilman, että sinua tarkkaillaan ja tekemisiäsi nauhoitetaan. Pankkikortin, matkakortin, puhelimen, tietokoneen ja lähes kaiken välttämättömän tekniikan käytöstä jää jälki.

Kze

• Vieras
« Vastaus #168 : 18.11.08 - klo:23:16 »
Mitä väliä vaikka tulisikin vähän esaa ja pekkaa eikä pääsisi portista sisään stadionille. Ainahan voi kiivetä aidan yli tai vaikka kaivaa tunnelin maan alta. Nämä järkkärit ovat sen verran rapakuntoisia ja pieniaivoisia kavereita, että todelliset häiriköt ja ongelmatapaukset kyllä keksivät keinon toteuttaa agendaansa. Pahaa pelkään, että tällainen kontrolli vain provosoi eräitä tahoja entistä hirveämpiin tekoihin. ;D Kyllä kannattaisi etsiä sitä kultaista keskitietä ja yrittää olla vaan kaikkien kaveri. :beer:

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #169 : 19.11.08 - klo:00:24 »
Varsin mielenkiintoista tajunnanvirtaa kunniajäseneltä.  ;D :D :beer: :forza:
Vielä mielenkiintoisempaa on se, että toisilta se tajunnanvirta näyttää kokonaan katkenneen.
Sä et kerta kaikkiaan ymmärrä sitä, että jos et itse välitä hevon vittua mistään, tulee kokoomus- tai demarisosiaalitantta ja kertoo sen sulle. Heristää Stockan Hullujen Päivien halpapäiviltä aletiskiltä ostetulla punaisella kynsilakalla värjättyä sormeaan ja näyttää sulle sun kaappis paikan. Siellä mä en haluais olla. Huh huh.

Sä oot aina nimenomaan itse halunnut sitä, mikä tulee tapahtumaan. Sä oot kerjännyt ja pyytänyt sitä käsi ojossa kuin joku sokea spitaalinen almuansa Kalkutassa. Nyt sä saat sen osas mikä sulle kuuluu ja mitä halusit. Kaikki hyvin?

Sen sijaan me muut futiksen kannattajat olemme aina erityisesti ja nimenomaan inhonneet kaikenlaista yksilön persoonaan kajoamista ja yleensä kaikkea valvontaa. Eihän sellaisia tarvitse valvoa, jotka hoitavat itse itsensä. Mitä mielenkiintoista niissä on? Ei todellakaan mitään. Ihme ettei niin hienoa peliä saa katsoa sun ja sun hengenheimolaisten takia rauhassa.

Mikä tässä tuntuu olevan sulle niin vaikea ymmärtää?
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #170 : 19.11.08 - klo:00:28 »
Mitä väliä vaikka tulisikin vähän esaa ja pekkaa eikä pääsisi portista sisään stadionille. Ainahan voi kiivetä aidan yli tai vaikka kaivaa tunnelin maan alta. Nämä järkkärit ovat sen verran rapakuntoisia ja pieniaivoisia kavereita, että todelliset häiriköt ja ongelmatapaukset kyllä keksivät keinon toteuttaa agendaansa. Pahaa pelkään, että tällainen kontrolli vain provosoi eräitä tahoja entistä hirveämpiin tekoihin. ;D Kyllä kannattaisi etsiä sitä kultaista keskitietä ja yrittää olla vaan kaikkien kaveri. :beer:

Olisiko ilmaiset banaanit jokaiselle sisääntulijalle mielestäsi hyvä idea? Se kultainen keskitie? Banaani on kaikkien kaveri jos joku.

Poissa Samba

• Forza Member
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
« Vastaus #171 : 19.11.08 - klo:15:28 »
ja vielä helppokäyttöistä.
Pakko sen on olla helppokäyttöistä, sillä yleensä käyttäjäkunta (vartijat) eivät tosiaankaan ole sieltä fiksuimmasta ja tekniikan suhteen lahjakkaimasta päästä ;D
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."

Kze

• Vieras
« Vastaus #172 : 19.11.08 - klo:19:41 »
Hyvä Seppo_69, mä olen tosiaan ollut ihan häpnadilla lyöty kun olen lukenut sun viimeisimpiä kirjoituksias. En todellakaan snaijaa mikä sun pointtis näissä skriivauksissa oikein on. Kaksi rauhan banaania lentää kymmenessä vuodessa ja sun koko maailma romahtaa? Voi veljet. Rinnastat mut joksikin Euroopan pahimmaksi huligaaniksi tai vähintään Steen Christensenin tasoiseksi yhteiskunnan viholliseksi. Kumpikaan kuvaus ei osu itseeni, joten voit nukkua yöt tulevaisuudessakin ihan rauhassa. Mun jalkapallon seuraaminen on aina ollut hyvin rauhanomaista, joviaalia ja aina pilke silmäkulmassa. Ei tämä mikään liian vakava asia ole, ei todellakaan. Kaikkien kanssa olen mielestäni ihan hyvin toimeen tullut. Sen takia ihmetyttää että sulla on joku ihme missio lähteä mua vastaan hyökkäämään. Varsinkin kun puoletkaan noista sun stooreista ei pidä edes paikkaansa. Ja vaikka se toinen puoli pitäisikin paikkansa, niin turha kai näillä on lähteä julkisille palstoille revittelemään. Mä en ainakaan tekis kenellekään forzalaiselle sellaista, vaikka kuinka mieli tekis. Olen hyvin pettynyt surkeaan virhearvioosi. Lieko johtunut liiallisesta oluesta siellä Veikkolan perämetsässä? Mökkihöperyyskö iskenyt? Luulin että oltais oltu edelleen hyviäkin saunakavereita, mutta eipä hirveästi tee mieli saunoa, kun mies lyö puukkoa selkään. Ja oletko oikeasti sitä mieltä, että mun pitäis kaikista maailman ihmisistä eniten se porttari muka saada Klubin peleihin? Ikinä en ole mitään ongelmia järjestänyt, ikinä en ole ketään lyönyt. Toisin kuin sinä, joka taannoinkin olit avoimessa nyrkkitappelussa Lahdessa FC Lahden ja HJK:n ottelun tauolla. Siinä vaan veri tirskui kun vedit Ballsia ohimoon ja poskeen paljailla nyrkeillä. Toki itsekin sait jonkinnäköistä hittiä, etkä tietenkään ollut se joka sen kisan aloitti. Sähän ne korvaukset kai sait? Mutta kyllä siellä apinarekistereissä varmasti se sun naamaskin vilkkuu ihan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin. Otetaanpa sille  :beer:

Terveisin: ystäväsi Kinklasse

P.S. Olen Valko-Venäjän kamraattejasi, muistatko enää? ;)
« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:20:43 kirjoittanut Kze »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #173 : 26.11.08 - klo:00:45 »
Ensinnäkin, Balls sen tappelun aloitti ja minä vastasin. En ole jees jees -miehiä. Puolustin itseäni ja aivan varmasti löin takaisin. Balls tuomittiin Lahden käräjäoikeudessa korvauksiin minulle, joita en koskaan saanut enkä edes koskaan karhunnut. Mieli kyllä tavallaan teki, koska sehän oli aika ikäväntuntuinen väijytys, mihin Balls minut johdatti. Mutta hänen taloudellisen tilanteensa tuntien ja minun vastaavaan verrattuna katsoin, että tässä kohtaa raha ei ole kovin olennaista. Tärkeämpää minulle oli, että Topi soitti jälkeenpäin ja oli kovasti pahoillaan. Aina me asiat sovittiin, tavalla tai toisella.

Mä en mielestäni ole noilla Forzan reissuilla ollut koskaan kovin humalassa enkä varsinkaan kotipeleissä, koska kotiin on pitkä matka eikä sinne pääse julkisilla. Minusta kaikki mun sanomani siitä, mitä futiksen ja/tai Forzan tienoilla on tapahtunut, pitää paikkansa. Miksi mun pitäisi alkaa muistaa "väärin"? Liittyipä sitten sinuun tai mihin tahansa. Sinä puolestasi taidat vähän "pilke silmäkulmassa" puhua muunneltua totuutta.

Aivan varmasti kyllä on niin, että banaanit rinnastetaan erittäin rasistismielisiksi kannanotoiksi. Monissa maissa tuosta saa monta vuotta porttikieltoa. Suomihan on tämmönen haistapaska-kommunistivaltio, että millään ei ole oikein mitään väliä. Ja juuri tuolla harmaalla vyöhykkeellä sä uit kuin kala. Se on sun omintas ja sitä sä käytät hyväkses. Ja kyllähän sä nyt oot kaikkea muutakin sellaista tehnyt, minkä vuoksi sulla ei koskaan pitäisi olla pääsyä yhteenkään futismatsiin Suomessa enää koskaan. Hyvin tiedät itsekin, jos neutraalisti ja kiihkottomasti ajatellaan aiheuttamaasi tuhoa ja vahinkoa. Sä oot mm. monistanu sadoin kerroin sun typeriä mielipiteitäs Itkumuurilla, minkä kaikki tietää ja jos ajattelee sitä vahinkoa, minkä sillä olet aikaansaanut, olet kyllä aika paarialuokkaa, henkisesti.

Mutta Valko-Venäjän reissu oli ihan kiva, ei siinä mitään. Hyviä tovereita oltiin.

Se, että joidenkin tyyppien takia tarvitaan niin massiivista valvontaa, kontrollia ja kyttäystä, ei taas sovi mulle, ei ollenkaan. Mä en ymmärrä sitä, että en saisi yhtä futismatsia katsoa ilman holhoojia. On se ennenkin onnistunut. Mutta ei kai enää sit, kiitos tiettyjen tahojen. Mutta onhan niitä muitakin harrastuksia, kuten postimerkkeily jne.

Sä et oikeesti Kinkladze usko, mutta helvetin moni on jättänyt futiksen katsomisen tästä syystä, että sinä ja sun hengenheimolaisesi ovat väen vängällä halunneet lisää kyttäystä ja valvontaa sinne stadikoille. Mutta se on totta. Ei ketään kiinnosta sen jälkeen, miksi ne jättivät futiksen. Ei ne tule enää takaisin. Juuri sitähän sä olet ilmeisesti halunnutkin. Siihen sun kaikki toiminta tähtää, että katsomot tyhjenis entisestään? Tai tähtää mihin hyvänsä, siihen se johtaa.

Poissa keen

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #174 : 26.11.08 - klo:19:02 »
Ai olisiko tässä vuoden Kendo ja/vai JokoJoko palkinnon paikka? vaiko huomionositus merkittävästä elämäntyöstä isoveljen hyväksi.

Kze

• Vieras
« Vastaus #175 : 27.11.08 - klo:00:12 »
Höpöhöpö Seppo #69, ihan typerää ja suorastaan älyvapaata syyttää minua siitä, että HJK:n peleissä järkkärien määrä ja jopa jouha-joukkojen määrä on lisääntynyt. Minä en niitä ole sinne tilannut. Vai tuliko ne valvomaan, ettei kukaan vaan heitä rauhanbanaania kentälle kaksi kertaa kymmenessä vuodessa? Olen taatusti samaa mieltä kuin sinäkin, että jouhajoukot on kauheata tuhlausta ja täysin turha instanssi leppoisaan suomalaiseen futistapahtumaan. Voiko jouha-joukoilla edes vaikuttaa banaanin lentorataan? Onko niillä käytössä ilmatorjunta-aseistusta?Vaikka ulkomailla saattaakiin jalkapalloon liittyä joitain turvallisuusongelmia, ei se tarkoita että niitä meillä olisi. Itse en ainakaan ole sellaiseen törmännyt. Täysin sama leppoisa tunnelma siellä peleissä on kuin vaikka 90-luvun alussa liigamatseissa. Mitään kehitystä turvattomampaan suuntaan ei käsittääkseni ole tapahtunut. Legendaarinen 116% boyskin on kuollut ja kuopattu. Vain turvaorganisaatiot ovat kansainvälistä kehitystä matkiakseen nostaneet profiiliaan ja lihastaan. Kehitys lienee seurausta lisääntyneestä poliisiyhteistyöstä ja toisaalta turva-alan firmojen raaán markkinoinin kasvusta. Mun puolesta järkkärien määrän vois laittaa samaan kuin ne joskus 20 vuotta sitten oli, eikä sillä olis mitään merkitystä kenellekään. Paitsi ehkä seurojen rahatilanteelle, kun säästettäis. Samoin ne portilla tutkimiset vois ihan hyvin lopettaa. Ketä haittaa jos joku alkoholistijanari kuljettaa taskumatin sisään ja naukkailee vessassa huomaamattomasti? Mulle ihan sama kunhan ei aiheuta häiriötä kenellekään. Toisaalta kun kerran niin vuolaasti Saksan liigaa täällä kehuskelet, niin voin vakuuttaa sulle, että ei sielläkään pääse futismatsiin ilman holhousta ja penkomista. Kyllä siellä turvatoimet on vähintäänkin Finnair Stadiumin luokkaa pelissä kuin pelissä. Vai millä vuosikymmenellä sä siellä Hampurin matsissa oikein kävit?  ;)

Ja siitäkään mulla ei ole mitään hajua mitä suunnattoman vaarallisia ja typeriä mielipiteitäni olen muka itkumuurilla vuodattanut ja joiden takia suomalaisessa jalkapallossa on hirveä huligaaniongelma. Ehkä sä ootki vaan nähny pahaa unta? Itse en tosiaankaan ole minkäänlaisen häiriökäyttäytymisen puolustaja. Motiivini siirtyä Klubipäätyläiseksi eteläpäätyyn oli puhtaasti se, että tykkään kannattaa HJK:ta vähemmän uneliaammassa ja vähemmän aneemisessa tunnelmassa. Forza oli ihan kiva porukka, mutta aikansa kutakin. Itse koen että Klubipäädyssä on paremmat mahdollisuudet harjoittaa samanmielisten kanssa juuri sellaista kannatustoimintaa, jota itse arvostan: aitoa, hyssyttelemätöntä,  äänekästä, tyylikästä, oivaltavaa, aktiivista, yhteisöllisempää ja tarvittasessa kriittistä kannattamista. Näillä mennään, eikä se sellainen vielä kenestäkään rikollista tee. Ikinä mua ei ole mistään tuomittu. Eikä varmasti koskaan tulla tuomitsemaankaan. Kerran sain toki roskaamisesta sakot. Kadun. Kai säkin vanhana terroristina joskus olet saanut ylinopeussakon? Mutta ehkä sulle se rikollisuus tarkoittaakin "typeriä kirjoituksia" nettipalstoilla. Siinä tapauksessa sun pitäis saada elinkautinen... :forza:
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:00:39 kirjoittanut Kze »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #176 : 27.11.08 - klo:01:33 »
Jos ajattelee, että Hampurissa katsojia on noin 40 000 ja Finskillä kiinnostavassa pelissä noin 4000, niin kai siinä pieni ero on järjestelyissä.

Englannissa eräs yksilö sai 6 kk vankeutta ja viiden vuoden porttikiellon kaikkiin jalkapallo-otteluihin sillä saarella siksi, että juoksi kentälle. Eli teki pitch invasionin. Englannin tie on meidänkin tie kohta, aivan varmasti. Jos sä siellä heittäisit banaanin, saisit luultavasti elinikäisen porttikiellon.

Nyt sä höpötät ja ihmettelet, että miksi Jouha-joukkoja tulee futismatsiin? Sä taisit itse kutsua ne siellä lahissa kylään, Paskakosken reissun jälkeen. Ei ne ilman tarkoitusta sinne Finskille tulleet kauden päätösmatsissa, tulivatko ne sua kattelemaan? Kyllä, muun muassa sua. Ja se, mitä vahinkoa Itkumuurilla olet aikaansaanut, se on taas ihan toisen topikin aihe.

Leppoisten futismatsien aika on joka tapauksessa ilmeisesti ohi, kiitos Kinkladze! Sulle siitä elinkautinen.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #177 : 27.11.08 - klo:02:33 »
Itse asiassa se tärkein kysymys unohtui kysyä Sulta, toveri Kinkladze, Valko-Venäjän erittäin arvostettu veteraani. Mitä luulet, miksi ne Jouha-joukot eli joukkojenhallintajoukot olivat siellä kauden päätösmatsissa? Luulikohan ne urvot, että Forza panee ranttaliksi? Otapa nyt hetkeksi järki käteen ja kelaa, minkähän takia ne siellä olivat? Olikohan ne siellä kahvin ja pullan toivossa? Epäilen vähän sitäkin. Kyllä siellä sitä paitsi oli promillereiskojakin ihmettelemässä, pääsiskö vääntämään.

Jos tilanne palautettais 20 vuoden taakse, kuten ehdotit, se olisi varsinainen futiskatsojan paratiisi. Mutta nyt ei olla enää ikävä kyllä 20 vuotta taaksepäin, sinne paratiisiin on luikerrellut käärme, joka tekee sen ei-paratiisiksi. Onko Sulla näkemystä, miksi asia on näin?

Paha uni ei enää ole pahaa unta, se on tässä ja nyt. Voit miettiä, miksi on niin.

Mun jalkapalloutopiassa ihmisillä olis mukavaa matseissa, ennen sitä ja sen jälkeenkin. Futis on hemmetin hieno laji ja sen kautta vois varmasti löytää samanhenkisiä ystäviä, että vois keskustella ja spekuloida asiasta viidenteen sitä hienoa lajia, ottaa vaikka parit kaljat yhdessä. Mutta jotkut köyhät haluavat heilua nyrkit pystyssä ja tehdä asian kaikille vaikeammaksi. Miksei ne vois mennä vaikka jääkiekon pariin toteuttamaan väkivaltaideoitaan, niitä pelejähän on paljon enemmänkin.

Mutta tämä oli vain utopiaa. Ja sit mä heräsin ja laskin kissan ulos.
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:04:39 kirjoittanut Seppo_69 »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #178 : 27.11.08 - klo:05:51 »
Liioittelin taas kerran: itse asiassa meidän kissaa ei tarvitse laskea ulos. Se tulee ja menee kaikista ovista, riippumatta siitä, mihin suuntaan ne aukeaa tai ovatko ne kiinni vai auki. Jopa painavan, massiivipuisen ulko-oven se näprää hetkessä, siis muutamassa sekunnissa, kummasta suunnasta tahansa auki, nou problem. Siitähän se useimmiten kulkeekin. Mutta sen älykkyysosamäärä onkin takuulla enemmän kuin mun ja Kinkyn yhteenlaskettu osamäärä kerrottuna kengännumerolla korotettuna kolmanteen potenssiin.

Takalukko on ainoa, mikä sitä pidättelee. Avainta se ei vielä ole oppinut käyttämään. Kai se senkin oppis jos opettais.

Kze

• Vieras
« Vastaus #179 : 27.11.08 - klo:09:38 »
No herran jestas. Taas kirjoittelet aivan puutaheinää vastoin parempaa tietoa. Toisin sanoen arvailet ja uskottelet itsellesi satuja, joita ei ole olemassa. Ensinnäkään mä en ole millään voinut kutsua Lahdessa jouha-joukkoja viimeiseen peliin, koska en ollut lähelläkään Lahtea kyseisenä päivänä. Olin silloin eräiden ystävien vauvan ristiäisissä Nummelassa. En siis todellakaan ole millään tavalla syyllinen siihen, mitä Lahdessa tai Valkeakoskella sinä päivänä tapahtui. Eli taas haukuit väärää puuta.

Ja muutenkin nuo tapahtumat ovat aika heikko syy kutsua jouha-joukkoja kauden viimeiseen otteluun. Hirveetä liiottelua ja järjetöntä uhkakuvien luomista. Kutsutaanko grillille jouha-joukot, jos siellä tapellaan lauantai-iltana? Laitetaanko arvoisat snägäritappelijat vankilaan ja joutuvatko he kansainväliseen huligaanirekisteriin lopun iäkseen? Sijoitetaanko heidän valvontaan ja rekistöröimiseen järjettömiä summia yhteiskunnan ja grilliyrittäjien rahoja? Aivan. Taas on tehty kärpäsestä härkänen jalkapallon nimissä. Suomessa ei ole havaittavissa minkäänlaista huliganismia jalkapallon parissa ja hyvä niin. Jotkut vaan eivät tätä asiaa millään suostu uskomaan vaan haluavat lisämäärärahoja polisille ja lisää järjestysmiehiä matseihin. Ihan naurettavan älytöntä touhua. Tietysti ihan ymmärrettävää että joku turvafirman pomo tai palloliiton turvapäällikkö haluaa tällaista fantasiaa pitää elossa, sillä nehän saa vaan sitä enemmän duunia ja lisää elintasoa mitä rumempia valheita ne keksii. Toisaalta kyllä mäkin olin ihan häpnadilla lyöty kun luin lehdestä noista Valkeakosken ja Lahden tapahtumista. Tuli kyllä ihan puun takaa vaikka Klubipäätyläisiä jonkin verran tunnenkin. Ja sitten tämä yksi turvaniilo kehtaa lehdessä vielä julistaa, että kyseessä oli viikkoja etukäteen suunniteltu isku. Voi herranjestas sentään. Ikävä juttu ravintoloitsijan kannalta, mutta tapahtuuhan tuollaista kännisten örveltämistä muillakin elämän sektoreilla kuin vain jalkapallointoilijoiden kesken. Huliganismiin tuosta on silti aika pitkä matka. Joku Palloliiton päätösristeily saattaisi muuten sisältää aivan eritasoisen sikailumentaliteetin kuin muutaman klubifanaatikon kauden viimeinen vierasreissu. Nyt vaan rekisteriä pystyyn! :D

Ja kerro toki mitä vahinkoa mä olen muka itkumuurilla eli Futisforumilla aiheuttanut. Ainakin itse olen luullut, että mun jutut on toisinaan jopa ihan asiallisia ja fiksuja. Ainakin moni on niitä kehunut. 2006 voitin jopa vuoden foorumisti palkinnon FF2:lla. Tuskin sellaista nimitystä saa kirjoittamalla pelkästään vaarallisia ja vahingollisia juttuja?  Varmasti aika monen mielestä mielestä sun jutut vahingoittaa suomalaista jalkapalloa paljon enemmän kuin mun. Kun kirjoitat täällä tästä massiivisesta huligaaniongelmasta, jota oikeasti ei siis edes ole olemassa, niin samalla lietsot aktiivisesti uhkakuvaa turvattomista jalkapallostadioneista. Juuri sunlaisten ihmisten takia niitä turvatoimia kiristetään ja jouhajoukkoja lähetetään matseihin. Joku voisi nimittää sellaista omaan pesään kusemiseksi. Mun mielestä tuollainen on aika harmillista propagandaa, joka luo vain ongelmia kaikille jalkapalloihmisille.

Kehottaisin tarkistamaan asennetta ja lopettamaan ylihysteerisen suhtautumisen Klubipäädyn kannattajiin. Ihan kunnollista porukkaa siellä on, usko pois. Kaikkialla missä suuri määrä ihmisiä kokoontuu ja missä juodaan joskus vähän olutta esiintyy tietysti jonkin verran järjestyshäiriöitä. Se kai on ihan normaalia, joskin valitettavaa. Silti ihan turha levittää hysteriaa jostain organisoidusta väkivallasta kuin sellaista ei todellakaan ole olemassa. Jalkapallo on Suomessa leppoisa peli, jossa kenenkään ei tarvi pelätä. En näe yhtään järkevää syytä sille, miksei näin olisi myös tulevaisuudessa. Kaikki halukkaat voivat tulla klubipäätyyn toteamaan kuinka mukavaa ja jalkapalloa rakastavaa porukkaa siellä on. Klubipäädyn kunniakas tehtävä on olla HJK:n kahdestoista pelaaja. Äänekäs ja intohimoinen kannattaminen ei ole huliganismia. :beer:
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:16:36 kirjoittanut Kze »