Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 235950 kertaa)

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #180 : 29.11.08 - klo:04:49 »
Täysin käsittämätöntä, että joku yrittää vääntää tosiasiat päin vastaisiksi.

Siis kun sun viiteryhmäs matkusti Valkeakoskelta ei takaisin himaan, vaan lahiin ja mm. heittivät polkupyörän ikkunan läpi jne, niin se on positiivista ja hyväksyttävää kulttuuria? Taidat olla ihan hullu. Yhteiskunnan mielestä asia on kyllä ihan päin vastoin. Oikeastaan ei ole kovin tärkeää, oliko se viikkoja vai vuosia vai minuutteja aikaisemmin suunniteltu, aivan sama. Kun aikanaan Tik-Kokissa Forzan päälle hyökättiin ja eräillä oli hengenlähtö senttien päässä kaulavaltimosta, niin sekin tietysti oli positiivista ja asiaan kuuluvaa?

Tällä tavalla saitte sitten ne Jouha-joukot vikaan himapeliin. Ulkopuolisen taholta ajateltuna - ihan neutraalisti - se olikin aika suuren riskin mahdollisuus. Minusta se oli tarpeetonta tuhlausta, koska jos ihmiset haluavat tapella, niin puistotätien tehtävä on näyttää niille paikka, missä toteuttavat itseään. Puistosedät sitten kantavat ruumiit kaatopaikalle mustissa jätesäkeissä.

Se, että sä olet joka ainoassa asiassa järjestelmällisesti pahan puolella hyvää vastaan, tekee sun mielipiteistäs vähintäänkin outoja. Kaikki tietävät, että olet anarkisti ja kommunisti pahinta laatua, mutta entä sitten? Silti vois harrastaa kohtuullisuutta ja/tai maltillisuutta.

Kaikki tietää tai arvaa kai senkin, että mä olen yhteiskunnalliselta ajatusmaailmaltani jonkin verran - en välttämättä kauhean paljon mutta kuitenkin - oikealle taipuvaista sorttia. Mutta sinä aikana kun olin Forzassa, ikävä kyllä suurimmat murheet tulivat (ääri)oikeistolaisten taholta. Etkö muista Kinky, että puolustin meidän vasemmistolaisiamme sinä mukaanlukien, aika kunniakkaasti, välillä raivoisasti? Se oli suorastaan velvollisuus. Koska Forza ei ole poliittinen yhdistys.

Sä ilmeisesti toivot, että nykyajan nuoriso, joka sitä Itkumuuria lukee, ei muista eikä tiedä sun historiaasi. Meidän vähän vanhempien tehtävä on pitää huolta siitä, että sun historiasi ei ikinä unohdu. Kuriositeettina voin kertoa, että mutkin äänestettiin Itkumuurin parhaaksi kirjoittajaksi joskus silloin, kauan sitten. Silloin mäkin vielä luulin, että tässä yritetään futiksen parasta kaikki yhdessä.

En ole enää vähään aikaan tarvinnut luulla niin utopistisia luuloja. Käärme luikerteli paratiisiin ja paha uni ei enää ole paha uni, vaan täyttä totta. Meillä on jalkapallon ystäviä ja sitten niitä sen vihollisia. En elättele pienimpiäkään harhaluuloja siitä, kuka kumpaa puolta edustaa.

Sä voit yrittää miettiä, voiko jollain teolla olla jotain syy-yhteyttä johonkin seuraavaan tapahtumaan? Jos vääjäämättä, joka kerta osoittautuu, että näin saattaa sittenkin olla, että tietynlainen juttu aiheuttaa vastaavanlaisen toisen jutun, niin kuinka kauan kestää, että se lamppu syttyy siellä? Vaikuttaa että olet aika huono Pavlovin koiraksi.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Kze

• Vieras
« Vastaus #181 : 30.11.08 - klo:00:34 »
Ja taas mennään. Sä olet kyllä liioittelun mestari, Seppo. Tiedät sen varmaan itsekin. Ei ole taaskaan vaikea arvata miten sä olet päätynyt noihin sun tajunnan räjäyttäviin johtopäätelmiin. Olet taas ilmeisesti innostunut saunomaan, ottamaan olutta, saunomaan, ottamaan olutta, saunomaan, ruokkimaan kissaa, saunomaan, ottamaan olutta ja lopuksi olet päättänyt kirjoittaa provosoivan kirjoituksen Juttuklubiin. Mikäs siinä, hauskahan näitä on lukea. Varmaan ulkopuoliset ovat taas ihan häpnadilla lyötyjä, kun eivät ymmärrä meidän väittelyiden todellista luonnetta. Ihmisethän eivät tässä riitele vaan asiat. Aina me ollaan hyvin juttuun tultu vaikka näiden nettiväittelyiden pohjalta ei ihan hevillä uskoisi. ;)

Jos nyt jotain pitää taas kommentoida, niin sitä mä en ymmärrä miksi mun pitäis ottaa vastuuta joidenkin yksittäisten aikuisten ihmisten tekemisistä, joihin mulla ei ole osaa eikä arpaa. Mä olen kyllä kaikkea ilkivaltaa vastaan ja jos itse rikkoisin kännissä ikkunan, niin varmasti korvaisin sen ravintolayrittäjälle ihan varmasti. Mun mielestä tällaisten ylilyöntien takia on ihan turha leimata koko klubipäätyä rikolliseksi tai huonoksi ainekseksi. Nämä ovat loppupeleissä aina yksittäisten ihmisten erehdyksiä, joista on turha sälyttää vastuuta muille osapuolille. Ethän säkään voi ottaa vastuuta siitä, Kun Forza HJK:n jäsenet perseilevät jossain Lahdessa. Viime kesänäkin te taisitte ryöstää FC Lahden lipun? Aika härskiä menoa puhumattakaan muusta kännisikailusta. Klubipääty ei myöskään ole mikään virallinen yhdistys kuten Forza HJK joten siellä ei muutenkaan voi mitään penalteja jaella, jos joku tekee tyhmyyksiä. Toivon, että jokainen pitää huolen omista tekemisistään ja kannattaa HJK:ta tyylikkäästi ja HJK:n arvolle sopivalla tavalla. Itse ainakin pyrin noudattamaan tätä ohjesääntöä. Toki noi banskun heittelyt, vaikka eivät siis rasismia olleetkaan, eivät mitään kaikkein fiksuimpia vetoja olleet, mutta onneksi mä en ole sortunut niihin kovin useasti, joten enköhän saa vielä synninpäästön?

Totta kai, jos rikollista ja vaarallista toimintaa tai muuten huonoa käytöstä esiintyy, niin tietysti virkavallalla on oikeus ja velvollisuus puuttua siihen. Mutta mitä taas tulee turvallisuustahojen kollektiivisiin rangaistuksiin ja kaikkien jalkapallokannattajien leimaamiseen huonoksi ainekseksi, niin kyllähän se on ihan helvetin typerää. Kyllä tällaisia pieniä ylilyöntejä tapahtuu ihan kaikkialla muuallakin yhteiskunnassa, ei vain jalkapallokannattajien keskuudessa. Sitä mä en ymmärrä, miksi vain jalkapallokannattajat leimataan? Samalla tavallahan vois rankaista esim. vaikka K-kauppiaita, jotka sikaili oikein pidemmän kaavan mukaan taannoin Messukeskuksessa omissa pippaloissan. Jostain kumman syystä mä en vaan koskaan näe Jouha-joukkoja, kun mä menen Citymarketiin ostamaan kasvispihveja ja kukkakaalia. Mistäköhän johtuu? Miksei yhteiskunta rankaise kauppiaita? He ovat minusta melkoinen turvallisuusriski suomalaiselle yhteiskunnalle.  >:(

Siitä mä en oikein tykkää, että sä täällä kovaan ääneen leimaat mut joksikin pahimmaksi äärikiihkoilijaksi tai anarkistiksi. En ole koskaan mihinkään ääriliikkeeseen kuulunut. Omasta mielestäni mä olen ihan tavallinen duunari, tai itseasiassa pikemminkin prekaari, joka käy töissä 7-15 ja maksaa veroja valtiolle. Muutenkaan mä en ole koskaan tuonut tällä palstalla esiin mun omia yhteiskunnallisia mielipiteitä vaan pitänyt ne omana tietonani. Tähänkään viestiketjuun en tullut julistamaan omia poliittisia mielipiteitäni vaan oikomaan sun vääriä väitteitä, jotka kohdistuivat itseeni. Mä olen aina ollut sitä mieltä, kun tää suomalainen jalkapallo on nyt kuitenkin vielä sen verran marginaalinen ilmiö, että ei ole mitään järkeä alkaa lokeroimaan ihmisiä minkään poliittisen, uskonnollisen tai sukupuolisen suuntautumuksen perusteella leireihin. Eiköhän se riitä, että me kaikki kannatetaan Klubia ja siviilissä toimitaan niin kuin kukin parhaakseen näkee. Ja olishan se nyt muutenkin helvetin tylsää, jos esim. vihreät kelpuuttais kavereikseen vaan vihreitä, demarit demareita ja te kokkarit tsäittäisitte vain muiden kokkareiden kanssa. Sehän vaan rikastuttaa elämää, kun on paljon eri näkemyksiä. Itse olen vankasti monipuoluejärjestelmän kannattaja ja uskon demokraattiseen hyvinvointiyhteiskuntaan. Ja missään nimessä en ole anarkisti, kuten annoit olettaa. Anarkistithan on valtion vastaisia. Ne haluaa purkaa valtion. Eihän sellainen vetele missään nimessä! Minä taas olen valtiovetoisen yhteiskuntajärjestelmän vankka kannattaja. Erityisesti suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan puolustaminen on mun sydäntä lähellä. Sen rakentaminen taas oli keskustavasemmistolainen projekti, jossa anarkismilla ei totisesti ollut minkäänlaista sijaa. :beer:

« Viimeksi muokattu: 30.11.08 - klo:01:47 kirjoittanut Kze »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #182 : 07.12.08 - klo:23:55 »
Ja taas mennään. Sä olet kyllä liioittelun mestari, Seppo. Tiedät sen varmaan itsekin.

Kumpi meistä liioittelee? Sun mielestä ei ole liioittelua se, että sä käytät Itkumuurilla kymmeniä ellei satoja nikkejä, manipuloit siellä mielesi mukaan asioista vähemmän tietäviä ja vielä kehut sen jälkeen jotain siihen suuntaan, että "medianhallinta jne." Kyllä se kommentti löytyy Juttuklubilta, jos etsii. Minä puhun omasta puolestani ja vain ja ainoastaan yhdellä nimimerkillä. Toisin kuin sinä.

Jos käyttää kymmeniä ellei satoja nikkejä ja puhuu samasta asiasta, se ei ole enää pelkästään liioittelua; se on oman mielipiteen monistamista, joka on aika halpa-arvoista toimintaa. Ennen riitti "yksi mies ja yksi ääni" -periaate, mutta nythän voi sitten puhua niin monen "puolesta" kuin nikkejä jaksaa perustaa. Mihin lokeroon sä tällaisen toiminnan sijoitat?

Enkä ole sanonut, että juuri sun toimintas jonkun banaanin- tai retiisinheittoineen olisi tarpeellistanut sellaisia suunnilleen sota-ajan joukkoja futismatsiin kuin viimeisessä kotipelissä nähtiin. Puhuin sun viiteryhmästäsi. Tosin, jos asiaa yleiseurooppalaisesti ajattelee, banaanit ovat kyllä melkoinen tabu ja niiden heittelystä tulee paljon enemmän penaltia muualla kuin meillä vielä.

Eniten harmittaa, että kun yhdet (esim. eräät katsojat) liioittelee, vastapuoli reagoi siihen liioittelemalla lisää. Sitten ne samat tai eri katsojat tekevät taas jotain pikku"hauskaa", joka saa aikaan jälleen vastareaktion sillä viranomaistaholla jne. samaa rataa ikuisesti.

Usko jo, että tavalliset ihmiset osaavat ja haluavat katsoa yhden futismatsin ilman mitään päällystakkeja ja holhoojiakin ja että ne ja niiden liioittelu ketuttavat monia. Ja kun tarpeeksi alkaa harmittaa, vaihtaa harrastusta. Moni on jo niin tehnyt. Mutta kun sä et sitä suostu ymmärtämään, vaikka rautalangasta vääntäisi. Jos sä haluat katsoa matsin eri tavalla, niin ole hyvä vaan. Ei kiinnosta mua ollenkaan, oma asias. Mutta kuten sanottu, tyypillisiä keinoja ovat juuri nämä "kollektiiviset" ratkaisut, mitä esim. turvatoimiin liittyy. Ne eivät valikoi ketään, vaan osuvat kaikkiin demokraattisesti samalla tavalla. Vaikka niiden aiheuttajat eivät ole ollenkaan demokraattisesti valittuja eikä niille ole mitään valtakirjaa annettu. Muistuttaa eniten uhmaikäisten (4-5 vuotiaiden) kapinaa vanhempia vastaan. Vaikka se kuuluu asiaan, päätös silti säilyy vanhemmilla.

Tässä ei muuten olla ollenkaan niin paljon saunottu/kaljaa juotu (itse asiassa pikemminkin aivan liian vähän), että siitä johtopäätöksiä tarttisi alkaa tekemään. Kohtuus kaikessa. Liioittelussakin.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #183 : 19.05.09 - klo:11:15 »
Olen melko asiallistenkin tahojen kahvipöydässä kuullut (puolitosissaan) idean, että miksei niiden antaisi lyödä toisiaan niin paljon kuin huvittaa, kunnes kukaan ei ole enää pystyssä.

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200905199611942_jp.shtml

Poissa Hande

• GM of ForzaHJK Football Team
  • Forza Member
« Vastaus #184 : 19.05.09 - klo:14:00 »
Itsekäs Ismail kiukuttelee kuin pikkutyttö.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/atik_ismail_luopuu_mitaleista_ja_paidoista_1874763.html

On typerää yrittää yhdistää Klubi väkisin vaaleihin ja varsinkin vasemmistoliittoon. Ei tämä ole sama asia kuin esimerkiksi Josa Jäntin tukeminen kunnallisvaaleissa. Josa ajoi esimerkiksi hallin Taliin. Mitä eurovaaliehdokas voi tehdä seuralle Brysselissä? Ei seuran oma legenda voi pakottaa seuraa tekemään politiikkaa, varsinkin kun se on seuran historia huomioon ottaen väärän väristä.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #185 : 19.05.09 - klo:14:44 »
Jep, kyllä nyt romahtaa Atik Ismailin arvo silmissäni ja huimasti  :alas:

HJK teki aivan oikein, politiikkaa on turha yhdistää Klubiin, menköön muualle tekemään politiikkaa ja mainostamaan itseään. Kaikella kunnioituksella Atikin saavutuksia kohtaan Klubissa ja maajoukkueessa mutta on ilo tietää, että Atik ei tule pääsemään läpi eurovaaleissa.
Public enema # 1

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #186 : 19.05.09 - klo:15:06 »
Itsekäs Ismail kiukuttelee kuin pikkutyttö.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/atik_ismail_luopuu_mitaleista_ja_paidoista_1874763.html

On typerää yrittää yhdistää Klubi väkisin vaaleihin ja varsinkin vasemmistoliittoon. Ei tämä ole sama asia kuin esimerkiksi Josa Jäntin tukeminen kunnallisvaaleissa. Josa ajoi esimerkiksi hallin Taliin. Mitä eurovaaliehdokas voi tehdä seuralle Brysselissä? Ei seuran oma legenda voi pakottaa seuraa tekemään politiikkaa, varsinkin kun se on seuran historia huomioon ottaen väärän väristä.

Kuten Ilta Sanomat tänään kirjoittaa, niin Atik on saanut nyt tästä "kohusta" laajaa valtakunnallista mainosta itselleen. Matseissa mainoksen olisi kuullut muutama tuhat ihmistä, joista suurimmalla osalla se olisi mennyt muun mainossaasteen kanssa toisesta korvaan sisään ja toisesta ulos (eikä kukaan olisi itkenyt että HJK ja politiikka on sotkettu taas kerran keskenään?). Aiheesta on nyt otsikoinut pariinkiin kertaan mm. Ilta Sanomat ja Iltalehti, joten Atik kiittänee ilmaisesta palstatilasta.

Atik on sisäistänyt poliitikanteon ja median hyväksikäytön. Näin ne muutkin poliitikot toimii, varsinkin menestyneet. Esimerkiksi Timo Soini on yksi taitavimmista median hyväksikäyttäjistä. Tai erään jos toisenkin poliitikon tekstiviesti- tms. kohut? Ääniä sataa entistä enemmän...

Politiikka on pirullisen, jopa ällöttävän, likaista peliä.

Lainaus
Ismail ei siis saa mainostaa HJK:n kotiotteluissa. Toisaalta mainoskiista on tuonut hänelle runsaasti ilmaista julkisuutta. Kysymys kuuluukin, onko Atik Ismail kääntänyt tappion voitokseen ja käyttää nyt kiistaa hyödykseen saadakseen ilmaista mainosta?
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1687645
« Viimeksi muokattu: 19.05.09 - klo:15:09 kirjoittanut Bebeto »

Poissa JM-07

• Forum Admin
  • My Lucky Number ** 7 **
« Vastaus #187 : 19.05.09 - klo:17:19 »
Minusta on kyllä harmillista jos Atik jakaa muistonsa pois. Tunteet (ja tunteilun) tällaisessa tilanteessa ymmärrän hyvin, mutta parempi olisi nuo muistoesineet luovuttaa vaikkapa Urheilumuseolle. Ne ovat sentään vahvasti osa suomalaista jalkapallokulttuuria.

HJK:lla on oikeus omaan linjaansa, niin myös Atiilla. Toivottavasti molemmat ovat näissä linjauksissaan johdonmukaisia myös tulevaisuudessa. Minusta äänimainonta on ylipäätään sietämätöntä matsien aikana, paras (ja kamalin) esimerkkihän tästä saatiin Sedula-vierailun aikana.
# 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt, HJK 1999-2003

Poissa Hande

• Forza Member
« Vastaus #188 : 19.05.09 - klo:17:24 »
Sinällään Atik on pelannut mediapelin oikein, mutta ei silti olisi tarvinnut alkaa myymään mitaleita ja muita muistoja. Olisi ennemmin antanut Urheilumuseolle, jos halusi jotenkin Klubia näpäyttää. Mielestäni Klubi ei ansaitse tällaista loanheittoa Atikin suunnasta.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #189 : 19.05.09 - klo:18:21 »
Katsotaan nyt onko ne mitalit ja muut mihinkään katoamassa Atikin arkistoista. Juttuhan lähti liikkeelle Atikin suutuksissaan heittämästä kirjoituksesta Facebookiin, jossa lupasi lahjoittaa muistoesineet halukkaille. Ja sieltä se löysi tiensä tietysti lehtiin... Urheilumuseo varmaan halukas ottamaan lahjoituksen vastaan? Tiedä sitten miten Atik lahjoittaa kaikki listansa lupaukset. Sieltä listalta löytyy mm. Hall of Fame, maali Liverpoolia vastaan ja 99 SM-sarjamaalia Klubille. Miten ne lahjoitetaan? Eli ei tuota juttua pidä ehkä ihan vakavasti ottaa, kuten ei kaiken maailman Facebook -kirjoituksia muutenkaan. Lehdistölle tästä kuitenkin  :thumbsup:

Tuossa KU:n jutussa Atik on myymässä kirjoittamiaan Klubin Kundit -kirjoja. Siis niitä (kustantajan omaisuutta), jotka on HJK:lle toimitettu myytäväksi.

Tämä ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun Klubilla ja Atikilla on sukset hieman ristissä. Ja aina on yhteen palattu. Moni ex-pelaaja on sortunut paljon, paljon pahempiin kirjoituksiin.

Luetaan niitä juttuja mitä kommentoidaan.  8)
« Viimeksi muokattu: 19.05.09 - klo:18:58 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Hande

• Forza Member
« Vastaus #190 : 19.05.09 - klo:19:50 »
Tuossa KU:n jutussa Atik on myymässä kirjoittamiaan Klubin Kundit -kirjoja. Siis niitä (kustantajan omaisuutta), jotka on HJK:lle toimitettu myytäväksi.

Tämä ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun Klubilla ja Atikilla on sukset hieman ristissä. Ja aina on yhteen palattu. Moni ex-pelaaja on sortunut paljon, paljon pahempiin kirjoituksiin.

Luetaan niitä juttuja mitä kommentoidaan.  8)
Kieltämättä kommarit olivat aika raflaavasti ja tarkoitushakuisesti otsikoineet juttunsa. Totta kai toivon, että Klubin ja Atikin välit pysyvät lämpiminä.

Poissa TimoN

• Forum Admin
« Vastaus #191 : 19.05.09 - klo:20:10 »

Kieltämättä kommarit olivat aika raflaavasti ja tarkoitushakuisesti otsikoineet juttunsa. Totta kai toivon, että Klubin ja Atikin välit pysyvät lämpiminä.

Eipä ainakaan tällä hetkellä näytä kovin lämpimiltä -> http://futisforum2.org/index.php?topic=75794.msg3398419#msg3398419

- Elämä jatkuu, samoin jalkapallo. HJK:sta ei väliä!

Ikävä juttu, Atik on henkilökohtaisesti mun ensimmäinen "HJK-muisto". Urheilukadulla käveltiin faijan joskus 80-luvun alkupuolella ja HJK pelas samaan aikaan siinä vieressä. Taisi Atik juuri tehdä maalin ja mä ihmettelin, että onpas kaverilla kummallinen nimi. No, elämä jatkuu, samoin jalkapallo (ja HJK).

Poissa Aku

• Forza HJK!
« Vastaus #192 : 19.05.09 - klo:22:47 »
Kyllä Atikin pisteet nousi. Taas kerran.
Ja HJK:n karisi. Jälleen kerran.

Urheilu ja politiikka ei kuulu yhteen... No voi kristus.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #193 : 20.05.09 - klo:07:32 »
HJK seisonee tämän ehdokkaan takana Pelleliiton puheenjohtajaksi?
Jalkapalloilijat haluaa mukaan politiikkaan ja poliitikot jalkapalloon. Politiikka ja jalkapallo ne yhteen sopii.

http://www.hs.fi/urheilu/jalkapallo/artikkeli/Sauli+Niinist%C3%B6+ykk%C3%B6snimi+Palloliiton+puheenjohtajaksi/1135246096006

No, rullaluistelija pärjää varmasti hommassa Hämäläistä paremmin. Ja valtaakin taitaa olla enemmän kuin Suomen presidentillä.
« Viimeksi muokattu: 20.05.09 - klo:07:34 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Hande

• Forza Member
« Vastaus #194 : 20.05.09 - klo:09:27 »
Sale on sentään oikeasti arvostettu ja tunnettu hahmo, toisin kuin Hämä-hämä-häkki tai se Veikkausliigan Kelan varamiehen varamiehen varamiehen varamies.