Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 228682 kertaa)

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #240 : 20.10.09 - klo:15:44 »
Ahaa... Venäjähän on uhannut hakea Anton-pojan isän Paavon "oikeuteen" tarvittaessa kaikkia keinoja käyttäen. Hakeeko jenkkien sotapurtilo heidät nyt vielä parempaan turvaan? :-\
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #241 : 20.10.09 - klo:18:42 »
Tai paikkaa ei kerrota siksi, että amerikkalaiset käyvät salaisia neuvotteluja Suomen NATO-jäsenyydestä kansanedustaja Jaakko Laakson kanssa. Myönteisen lopputuloksen varalta laivan ruumassa on erikoishöylättyä kanadanmahonkia Laakson taloon Vantaan Hakkilassa. Eikä siis mitään tuppeensahattua koivua.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Bundesliiga 2009-2010
« Vastaus #242 : 14.11.09 - klo:22:14 »
Ikävää mutta totta, eikä edes kuuluisi tähän viestiketjuunkaan ollenkaan eli siirtäkää vaikka Politiikka-osastolle, mutta... tässä on nyt kokeiltu vuosien mittaan talvilomalla käydessä - useimmiten pari kertaa talvessa - erilaisia lentoyhtiöitä. Finnair on ensinnäkin aina myöhässä: joskus vähän, joskus tunteja, välillä päiviäkin myöhässä. Tylyin palvelu, huonoin ja sitkein ruoka. Ikuinen aikatauluista poikkeaminen hatuttaa eniten.

Esim. Tjäreborg käyttää sekä Finskiä että Thomas Cookia ja jälkimmäinen on aina pelannut kuin sveitsiläinen kello. Loistava palvelu, paras lentokoneruoka ikinä ja muutenkin leppoisan letkeä, markkinointihenkinen meininki, toisin kuin Finskin Otsa rypyssä -asenne. Palveluasenteessa on huikea ero. Lisäksi Finski on yleensä kallein kaikista.

Kai sitä toivoisi, että kansallinen yhtiö pärjäisi kilpailussa, mutta koska ei ole varmaa, onko koko yhtiötä edes kohta olemassa saati, että tietäis koska ne suostuu lentämään, niin tämänkin talven matkat tehdään kyllä aivan varmasti muilla kuin Finskillä. Nyt ne sai Nokian verkosta uuden tj:n, mutta en usko hänen enää ehtivän kääntämään kurssia. Kyllä Finnairin taru taitaa olla siinä. Siinä on niin monta epävarmuustekijää kaikkien kymmenien henkilöstöryhmien osalta, jotka ovat tottuneet elämään lepokodissa, että systeemi kaatuu aivan varmasti kohta. Mikä tahansa pieni avainryhmä saa koneet pysähtymään. Mutta en jää kaipaamaankaan. Varmasti joku toinen kuljettaa sitten.
« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo:22:35 kirjoittanut Seppo_69 »
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

  • Forum Admin
  • Viestejä: 8136
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #243 : 14.11.09 - klo:22:47 »
Hmm. Koska ne suostuu lentämään? Finnairin lentäjät ovat viimeksi lakkoilleet 70-luvulla. Sekin lakko kesti kaksi tuntia. Paljon parempia kokemuksia minulla on Finnairin lennoista kuin taksimatkoista. Lennoilla on parempi palvelu, lennon varaus käy jonottamatta, hinnan tietää etukäteen ja tarjoilukin on parempaa.  Ja lentäminen on halvempaa vai paljonko maksaa lento Ouluun? Entä taksi? :beer:

Jos lentoyhtiöitä vertaillaan keskenään niin lennän mielelläni Finnairilla. Tosin harvasta yhtiöstä on huonoja kokemuksia, ja jos niistä haen huonoimman niin se on selkeästi Blue1.

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #244 : 14.11.09 - klo:23:01 »
Eivät lentäjät olekaan olleet lakkoherkkiä. Mutta tuo yhtiö on lakkoherkkä johtuen eri ryhmien "saavutetuista eduista" ja niiden, usein hyvin pienten avainryhmien kiristämistä eduista. Ja avainryhmiä on todella kymmeniä. Jos vaikka siivoojat ei siivoo, niin koneet on maassa. Silloin ne ei suostu lentämään. Joskus Finski oli vielä täsmällisen maineessa. Ja erityisesti lentäjät kiristivät aina työnantajaa, kunnes saivat haluamansa. Onko epäselvää, mitä pilotit ansaitsevat? Se on enemmän kuin kohtuus. Suomalainen pilotti on todennäköisesti kiristyksen maailmanmestari. Niin oli Merimiesunionikin, esimerkiksi. Missä ne suomalaiset laivat on nyt sitten?

Itse olen kyllä aina saanut taksissa parempaa palvelua kuin Finnairin koneissa. Hinnan tietää etukäteen ja yleensä pääsee varmasti perille. Taksi lähtee silloin kun istut siihen eikä mene lakkoon matkalla. Tosin Marokossa kerran taksimatka keskeytyi, kun tuli rukoushetki ja kuski otti takakontista rukousmaton ja pani perseet Mekkaan vähäksi aikaa. Vai pärstäkö se pitää sinne suunnata, en tiedä kun en harrasta. Mutta eihän meillä mitään kiirettä ollut. Hyvä matka sekin oli.

Kyllähän Finnairille on käymässä samalla tavalla kuin Suomen kauppalaivastolle ja paperiteollisuudelle. Ulos ne liputetaan. Ei täällä voi suomalaista lippua näillä kustannuksilla näyttää. On meillä varaa muutama työtön lisää elättää, eihän niitä vielä kovin paljon ole. Siihen he itse nyt kovasti pyrkivät. Väistyvä tj. Jukka Hienonen uskalsi nostaa kissan pöydälle ja nyt sitten katsotaan ne kissan karvat. Antaa Finskin hävitä vain pois. Tilalle tulee joku muu.



« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo:23:12 kirjoittanut Seppo_69 »
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

  • Forum Admin
  • Viestejä: 8136
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #245 : 14.11.09 - klo:23:09 »
Itse olen kyllä aina saanut taksissa parempaa palvelua kuin Finnairin koneissa. Hinnan tietää etukäteen ja yleensä pääsee varmasti perille.
Haluaisin lisätietoja tähän! Jostain syystä minä olen joutunut maksamaan aina ennalta määrittelemättömän hinnan kun makustan taksilla paikasta A paikkaan B. Kun soitan taksikeskukseen ja varaan matkan, niin ei ne suostu kertomaan matkan hintaa. Kuluttujavirastolle töitä? Eikös palvelun hinta pitäisi tietää etukäteen eikä vasta jälkikäteen?

Taksissa on kyllä kuljettajasta riippuen mahdollisuus nauttia omia eväitä, jopa juomia. Lentokapteeneilta en ole tähän edes uskaltanut lupaa kysyä. Tästä siis pisteet taksille.
« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo:23:15 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #246 : 14.11.09 - klo:23:50 »
Lisätietoja? Kyllä sama pätee lentämällä, laivalla, junalla, taksilla jne. eli että mitä pitemmän matkan ajat, sitä enemmän se yleensä maksaa. Taksamittari on siinä mielessä lahjomaton, että se mittaa sitä ajettua matkaa pienemmällä jakovälillä kuin esim. HKL:n metro. Johon siihenkin ollaan tekemässä porrastusta kuljetun matkan pituuden perusteella.

Jos jollakin on ongelmia taksimatkan suhteen, se minun kokemukseni mukaan kyllä johtuu 99,5 % tapauksista asiakkaasta, ei kuljettajasta. Kuljettajan etu on yrittää pitää asiakas matkustuskelpoisena eli hereillä ja oksentamatta matkan ajan ja yrittää hoitaa jokainen asiakaspalvelutapahtuma normaalin nopeasti, että tuntiansio ei tipu liikaa. Taksiin voidaan erehtyä ottamaan myös sellaisia henkilöitä, jotka eivät enää missään tapauksessa mihinkään muuhun kulkuvälineeseen pääsisi. Eli esim. täysin lentokelvottomia känniääliöitä.

Asiakas saa pyytäessä nähtäväkseen taksataulukon, josta matkan hinnanmuodostus ilmenee. Jos ei tiedä tarkasti, kuinka pitkän matkan on matkustamassa, ei täsmällistä hintaa voi siten edes tietää. Hyvin harva kuljettaja on sivuammatiltaan ajatustenlukija. Matka voi kestää myös kauemminkin kuin alunperin on ajateltu. Jos esim. ennalta arvaamattomia kusi- tai yrjötaukoja sattuu, ei kuljettaja voi sitä etukäteen tietää eikä arvioida matkan hintaa sen perusteella. Ja jos noiden lisäksi on esim. snagaripysähdyksiä tms. niin asia vielä monimutkaistuu. Tällöin voi asiakas olla kotiovella ihmeissään, että kuinka tämä täysin sama matka olikin nyt 35 €, kun se yleensä on ollut vain 20 €.

Jos hölmöilet jurrissa Finskin suoralla matkalla vaikkapa Nykkiin, ja ne joutuu tekemään ekstra-välilaskun Lontooseen, että pääsis susta eroon, sun matka on kalliimpi kuin alunperin ajattelit. Etkä päässyt edes sinne minne piti. Mietipä sitä!
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

  • Forum Admin
  • Viestejä: 8136
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #247 : 15.11.09 - klo:00:03 »
Kaikkeen yllä olevaan voin todeta, että yksi on ylitse muiden. Forza HJK ja sen matkat!
Hinnan tiedät etukäteen eikä se muutu välipysähdysten mukaan. Yrjötauot, kusitauot, kahvitauot, tupakkatauot, uimatauot ja kaupunkikierrokset poliisilaitoksille ovat aina kuuluneet ennalta määriteltyyn hintaan.   :forza:

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #248 : 15.11.09 - klo:00:28 »
Taksissa on kyllä kuljettajasta riippuen mahdollisuus nauttia omia eväitä, jopa juomia. Lentokapteeneilta en ole tähän edes uskaltanut lupaa kysyä. Tästä siis pisteet taksille.
Perussääntö on se, että julkisissa liikennevälineissä ei pitäisi nauttia mitään omia eväitä ollenkaan. Matkahan kestää useimmiten todella lyhyen ajan. Tästä koskevat limu- kalja- jätski- spudari- ym. tuotteiden kieltotarrat on joka ikisessä bussissa ja metrovaunussa. Tämä on sen takia, että myös seuraavakin matkustaja voisi istua paikalleen likaamatta itseään edellisen matkustajan sinapeihin tai majoneeseihin. Ja on niitä muitakin aineita siivottu penkeiltä usein. Kukaan ei sotke tahallaan, paitsi todella idiootti, mutta koska vahinkoja sattuu, on katsottu paremmaksi välttää riskejä ennakolta. Jos esim. HKL:n yöbussit ja mitä niitä onkaan, olisivat samalla myös ravintoloita, tarvittaisiin huomattava lisäpanostus pelkästään siivoojien työhön. Taksinkuljettajakaan ei halua olla siivooja ja haluaa pitää penkit puhtaina seuraavaa asiakasta varten. Se on käytännön sanelema asia, josta tietysti joustetaan asiakkaan kunto huomioiden. Mutta hyväkuntoinenkin voi kaataa sen pullonsa penkeille vahingossa. Se on yhtä kova asia siivota selvän kuin känniääliönkin jälkiä sitten, kun vahinko on tapahtunut. Mukavaa hommaa se ei ole.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #249 : 15.11.09 - klo:00:45 »
Kaikkeen yllä olevaan voin todeta, että yksi on ylitse muiden. Forza HJK ja sen matkat!
Hinnan tiedät etukäteen eikä se muutu välipysähdysten mukaan. Yrjötauot, kusitauot, kahvitauot, tupakkatauot, uimatauot ja kaupunkikierrokset poliisilaitoksille ovat aina kuuluneet ennalta määriteltyyn hintaan.   :forza:
Hinta on tiedetty ennalta juu, suunnilleen. Tai ainakin normaalien osalta. Joskus eräille on kohdennettu siivous- ja auton hajottamiskuluja jälkikäteen, joskus Forza on ne maksanut kun töhrijää ei ollut tiedossa. Aika paljon niitä siivouksia on kaiken kaikkiaan maksettu, useita satoja euroja ainakin. Paluuaikaa ei ole koskaan tiedetty etukäteen, se on vaihdellut "asiakkaiden kunnon" perusteella joskus useitakin tunteja. Mutta senhän lähtijät yleensä ovatkin huomioineet omissa jatkoyhteyksissään. Paitsi on siinäkin ollut välillä ongelmia, kun jonkun viimeinen vaihtoyhteys lähtee klo se ja se, ja me ollaan jossain Kuopion kyttiksellä odottelemassa sankareiden kotiinpaluuta. Mutta elämää sekin on.

Nyt taas hairahduttiin aiheesta. Ei tämä enää mitään politiikkaa ole. Yleensä me aina pysyttelemme tiukasti aiheessa. ;D
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

  • Forum Admin
  • Viestejä: 8136
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #250 : 15.11.09 - klo:01:01 »
Nyt taas hairahduttiin aiheesta. Ei tämä enää mitään politiikkaa ole. Yleensä me aina pysyttelemme tiukasti aiheessa. ;D
Finnair lentää sinne minne pitääkin, taksi ajaa minne pyydetään. Forzan dösä vie sinne missä Klubi pelaa.

Seppo ja minä emme aina pysy aiheessa.  :thumbsup:

Viime aikoina Forzan dösät ovat pysyneet aika hyvin ennalta määrittelemättömässä aikatauluissaan. Valituksia ei ainakaan ole tullut, eikä muuten lisäkulujakaan. KIITOS SIITÄ!

Aikatauluista voisi vielä mainita, että tällä kaudella oli pariin matsiin matkassa jopa kolmen eri HJK:n  kannattajaryhmän dösiä. Meidän porukat eivät myöhästyneet yhdestäkään pelistä, muut porukat kommentoikoot omia aikataulujaan...
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:01:10 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Seppo_69

  • Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Viestejä: 8616
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #251 : 15.11.09 - klo:01:25 »
Forzalla onkin enemmän kokemusta matkojen järjestämisestä kuin monella muulla. Kysyin tuossa Pekalta taannoin, että miten on matkat menny, niin vastasi, että "Hyvin. Ehkä liiankin hyvin. Ei ole enää mitään jännitystä eikä vaaratilanteita. Ihan kuin tekisi normaalia keikkaa." Taisi itsekin kaivata vähän enemmän äksöniä reissuille? Ainakin salaa...:D
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Heikki84

  • Forza Member
  • Viestejä: 1283
  • Voittamaton pohjoinen!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #252 : 16.11.09 - klo:23:00 »
Kyllähän Finnairille on käymässä samalla tavalla kuin Suomen kauppalaivastolle ja paperiteollisuudelle. Ulos ne liputetaan. Ei täällä voi suomalaista lippua näillä kustannuksilla näyttää.

Toivon sydämeni pohjasta, että nuille ahneille paskiaisille (lentäjät) käy samalla lailla kuin paperimiehille. Finskin kulurakenne on täysin kestämätön ja lentäjät luulee voivansa sanella omistajille ehdot. No, kauaa tuo ei tule kestämään ja lentäjät varmaan tietävät sen itse myös. Nokian jätkä taisi tulla laittamaan Finskin myyntikuntoon tai sitten sen annetaan vapaasti liitää konkurssiin. Kukapa tuota firmaa kohta edes haluaa ostaa? :-\

Suremaan ei taida jäädä kuin ne Pihtiputaan mummot, jos edes nekään. Kyllähän Finski on romahtanut joka asteella, kuten Seppo tuossa aiemmin kirjoittikin. "Tarjouslennotkin" on nykyään täyttä kuraa, kun niitä vertaa kilpailijoihin. Ensi vuonna kun tulen matseihin, niin taidan suosiolla ajaa Kemin kentälle ja lentää Finncomilla 75;- menopaluu Helsinkiin. Sillä hinnalla ei taida Finskillä saada enää puolikasta sämpylää.

Poissa Hande

  • GM of ForzaHJK Football Team
  • Forza Member
  • Viestejä: 3003
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #253 : 17.11.09 - klo:20:30 »
Aina silloin kun joutuu reissaamaan paljon töissä, muistaa arvostaa Finnairia. On se vaan hieno juttu, että on suorat lennot Helsingistä melko moneen kylään. Eikä firman sponsorointikohteissakaan ole haukkumista. Vai missäs me oikein aina matseissa käydään?

Ikävä homma, että yksi työntekijäryhmä on onnistunut kiristämään yhtiötä jo näin pitkään. Lentokoneenkuljettajat ansaitsevat roiman palkanalennuksen. Toivottavasti sängyntestauskomiteakin joutuu kohta tyytymään neljän ja puolen tähden hotelleihin. Finnairin täytyy rohkeasti ulkoistaa useampi kone Finncommille, ja irtisanoa lentäjiä isolla kädellä, jotta firman kilpailukyky ja kattava verkosto Helsingistä voidaan turvata. Kaikkein ahneimmat paskiaiset, eli pitkään talossa olleet liittoa johtavat lentäjät, jotka heittävät kaksi kertaa viikossa keikan Kiinaan ja ansaitsevat 20 tonnia, taitavat kuitenkin valitettavasti jäädä kiviriipaksi.

Poissa Samba

  • Forza Member
  • Viestejä: 2312
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #254 : 17.11.09 - klo:21:46 »
Pienenä tilastokummajaisena voidaan mainita, että Finnairin sadasta eniten tienaavast työntekijästä vaivaiset yhdeksänkymmentäkahdeksan ovat lentäjiä. Muut kaksi ovat tj ja vara-tj.
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."