Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 229565 kertaa)

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #360 : 06.04.10 - klo:16:26 »
Samba: Kyllä minustakin he ovat matalapalkkaisia ja palkkakuopassa. Mielipiteeni vain piiloutui liiallisen sarkasmin ja Yrjön toverillisen provosoinnin taakse. En esim. halua, että kentälle lentää ylimääräisiä esineitä. Arvaajassakin on ollut jatkuvasti useampiakin esimerkkejä maailmalta, mitä voi seurata. Esim. s. 67: Kölnin "bengalin tulia ja ilotulitteita rakastavien fanien" vieraspelikielto Hoffenheimia vastaan. Että samalla puolella ollaan tässä asiassa.
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Samba

• Forza Member
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
« Vastaus #361 : 06.04.10 - klo:17:09 »
Samba: Kyllä minustakin he ovat matalapalkkaisia ja palkkakuopassa. Mielipiteeni vain piiloutui liiallisen sarkasmin ja Yrjön toverillisen provosoinnin taakse. En esim. halua, että kentälle lentää ylimääräisiä esineitä. Arvaajassakin on ollut jatkuvasti useampiakin esimerkkejä maailmalta, mitä voi seurata. Esim. s. 67: Kölnin "bengalin tulia ja ilotulitteita rakastavien fanien" vieraspelikielto Hoffenheimia vastaan. Että samalla puolella ollaan tässä asiassa.
Palkkaa suurempi ongelma noissa neuvotteluissa tosin on ta-puolen ajamat aivan käsittämättömät työehtojen heikentämiset.

Ja tosiaan: vartijan keskipalkka 2:n vuoden työkokemuksella on 1633€/kk, ei yli 2000.
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #362 : 06.04.10 - klo:18:13 »
Ja tosiaan: vartijan keskipalkka 2:n vuoden työkokemuksella on 1633€/kk, ei yli 2000.
Tätä samaa ne ahtaajat yritti väittää, että tilastot valehtelee. EK:n tilasto kertoo vartijan keskipalkaksi 2007 euroa/kk "tulospalkkioineen". Mitähän sekin tarkoittaa? Nämä EK:n palkkatilastot on vaan hassun hauskoja. Ainakin lomarahojen osuuden moni työntekijä unohtaa yleensä ottaa huomioon. EK ei sellaisia unohda...

Nyt sitten lakkoilu jatkuu ja tänään Ylen tekniset marssi pihalle. Illan tv-ottelu Arsenal - Barcelona jää näyttämättä.

Keskiyöllä saattaa sitten alkaa elintarviketeollisuudessa kolmen päivän lakko.
« Viimeksi muokattu: 06.04.10 - klo:18:26 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Samba

• Forza Member
« Vastaus #363 : 06.04.10 - klo:18:28 »
Tätä samaa ne ahtaajat yritti väittää, että tilastot valehtelee. EK:n tilasto kertoo vartijan keskipalkaksi 2007 euroa/kk "tulospalkkioineen". Mitähän sekin tarkoittaa? Nämä EK:n palkkatilastot on vaan hassun hauskoja. Ainakin lomarahojen osuuden moni työntekijä unohtaa yleensä ottaa huomioon. EK ei sellaisia unohda...
Neljä vuotta ollut alalla ja koskaan kuullutkaan tulospalkkiosta vartijoilla :o Ek:n tilastot ovat samaa mitä ammattiliittojen: propagandaa, ja en suosittele kumpiakaan uskomaan. Etkä muuten ikinä arvaa mitä käytin lähteenä tohon 1633 euroon ::)

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #364 : 06.04.10 - klo:18:36 »
Lähes kaikki PAMilaiset alat on kyllä heikosti palkattuja. Toivon PAMin vartijoille ja kaupanalan mahdolliselle vuorokauden lakolle kaikkea hyvää, mutta pahoin pelkään että vain aniharva kauppa sulkeutuu tai kohde jää vartioimatta. Ja sen vuoksi työnantajat nauraa koko lakolle, eikä lakko näin auta työntekijöiden vaatimuksia.

Lakko on kova ase, mutta sillä voi olla käänteinen vaikutus jos rintamat eivät pidä.

Joskus voi käydä kuten Elannon hevosmiehille...
« Viimeksi muokattu: 06.04.10 - klo:18:49 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #365 : 06.04.10 - klo:19:33 »
Ja mun juttuja pitää muutenkin lukea rivien välistä. Aina kaikki ei lue niitä riittävästi rivien välistä... Mutta loppujen lopuksi kuluttaja maksaa kaiken hinnoissa, joten siksi ihmettelen, miksi Suomi on yksi kalleimmista maista, vaikka kukaan ei omasta mielestään tienaa mitään. Mutta hupsista, taas mentiin harmaalle vyöhykkeelle. Otetaan sille! :tuoppi:

Poissa Samba

• Forza Member
« Vastaus #366 : 06.04.10 - klo:20:48 »
Lähes kaikki PAMilaiset alat on kyllä heikosti palkattuja. Toivon PAMin vartijoille ja kaupanalan mahdolliselle vuorokauden lakolle kaikkea hyvää, mutta pahoin pelkään että vain aniharva kauppa sulkeutuu tai kohde jää vartioimatta. Ja sen vuoksi työnantajat nauraa koko lakolle, eikä lakko näin auta työntekijöiden vaatimuksia.
Ainakin PAM:n ( ::) ) jäsenilleen antamansa tiedotteen mukaan TURVA:an on liittynyt paljon uutta porukkaa ja lakkohalukkuus on korkealle, sillä turvallisuusalalla ei yleisesti olla kovinkaan tyytyväisiä nykytilanteeseen. Toki itsekin toivon, että mahdollisimman hyvin purisi tuo työnseisaus, mutta kaupan puolella en tosiaankaan usko siihen. Olisihan se tosin messevää, kun kaupat olisi yhden päivän kiinni ja ihmiset varautuisivat taas maailmanloppuun ja kävisivät hamstraamassa mm. 20 pakettia vessapaperia, sillä ei ikinä tiedä mitä vuorokauden aikana tapahtuu ;D

Ja mun juttuja pitää muutenkin lukea rivien välistä. Aina kaikki ei lue niitä riittävästi rivien välistä... Mutta loppujen lopuksi kuluttaja maksaa kaiken hinnoissa, joten siksi ihmettelen, miksi Suomi on yksi kalleimmista maista, vaikka kukaan ei omasta mielestään tienaa mitään. Mutta hupsista, taas mentiin harmaalle vyöhykkeelle. Otetaan sille! :tuoppi:
Tällä kalleudella ei tietenkää voi olla mitään tekemistä aivan järjettömien tuotantoketjujen ja tuotantojärjestelmien käytön kanssa.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #367 : 06.04.10 - klo:22:27 »
Ehkä mun telkkari näyttää muuta ohjelmaa kuin muiden telkkarit, sillä parhaillaan tulee Barca-Arsu. Messi teki juuri hatun!

Poissa keen

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #368 : 06.04.10 - klo:22:48 »
Seppo sää kun oot maailmaa nähny miäs ni miks esim Ameriikas ja muuallakin on noi 24/7 kaupat on halvimpia? Sitä oon ihmetelly kun kauppojen vapaan aukioloajan maksaa asiakas, Minä toki maksaisin sen mielelläni.No tuskin pamia ja sen jäseniä se paljon kiinnostaa.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #369 : 07.04.10 - klo:10:14 »
Ehkä mun telkkari näyttää muuta ohjelmaa kuin muiden telkkarit, sillä parhaillaan tulee Barca-Arsu. Messi teki juuri hatun!
Sepolla on rikkuri-TV!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #370 : 07.04.10 - klo:17:44 »
Seppo sää kun oot maailmaa nähny miäs ni miks esim Ameriikas ja muuallakin on noi 24/7 kaupat on halvimpia? Sitä oon ihmetelly kun kauppojen vapaan aukioloajan maksaa asiakas, Minä toki maksaisin sen mielelläni.No tuskin pamia ja sen jäseniä se paljon kiinnostaa.
Nythän meilläkin on jo yksi 24/7 ruokakauppa eli Alepa siinä Manskulla Hadankan vieressä. Ja jos kysyntää riittää, niitä tulee muitakin. Tosin tuo kauppa on jo valmiiksi aika halpa; sieltä saa peruselintarvikkeet, mutta juhla-ateriaa ei niistä loihdita eikä ehkä ole tarkoituskaan.

Ameriikassa työvoiman käyttö on edelleen aika halpaa, mutta sen kääntöpuolena on, että köyhät kuolee katuojiin. Pienessä, mutta urheassa pohjoisessa maassa kaikkien, niin työnantajien kuin työntekijöiden on maksettava erittäin kovia sivukuluja, jotta näin ei kävisi. Ehkä se on yhteiskuntarauhan ja inhimillisyyden kannalta parempi sitten. Näin meidät on ainakin aivopesty ajattelemaan. Tämä tietysti johtaa siihen, että palkka ei meinaa riittää mihinkään. Ja toisaalta siihen, että Suomessa saa yrittää ihan vapaasti, mutta onnistua ei oikein voi näillä säännöillä. Kaikilla on demokraattisesti suunnilleen yhtä vähän rahaa käytössä. Teki töitä tai ei, yritti tai ei. Äänestit kommunisteja tai kapitalisteja, aina aivan sama tulos.

Eläköön, se on Suomi! Ja siihen helposti rakastuu! :'(

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #371 : 07.04.10 - klo:17:59 »
Kyllähän näitä 24/7 kauppoja on ollut jo pitkään liikenneasemien yhteydessä. Lakimuutos vain salli nyt ruoan myymisen ilman, että pihalta löytyy pakollisena sivutuotteena bensapumppu.

Poissa Hagish

• Forza Member
« Vastaus #372 : 13.04.10 - klo:15:24 »
Lisää meidän (PAM:n) kaupan- ja vartiointialan lakkovarotuksia.
vähän pidempi lakko olis 28.4klo 6.00 -1.5.klo 6.00.
tää ensimmäinen lakko menee kuopion reissulla mut toi toinen menee jo osin mun vuorojen päälle.
Tottakai mä oon mukana lakossa.

http://www.pam.fi/?x200448=3877615
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:15:27 kirjoittanut Hagish »

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #373 : 13.04.10 - klo:16:14 »
Lisää meidän (PAM:n) kaupan- ja vartiointialan lakkovarotuksia.
vähän pidempi lakko olis 28.4klo 6.00 -1.5.klo 6.00.
tää ensimmäinen lakko menee kuopion reissulla mut toi toinen menee jo osin mun vuorojen päälle.
Tottakai mä oon mukana lakossa.

http://www.pam.fi/?x200448=3877615

Teillä siis tiedossa pitkä wappu !  ;)  :beer:
Public enema # 1

Poissa Hagish

• Forza Member
« Vastaus #374 : 13.04.10 - klo:17:31 »
Niinpäs onki.  :beer: