Onks Seppo taas Kanarialla possulomalla vai miksi täällä on niin hiljaista?

Mitä? Yritetäänkö minun lomaani käyttää minua vastaan? Söin ehkä YHDEN kerran possua loman aikana. Voin kertoa, että olen vähentänyt lihan syöntiä ja siirtynyt suosimaan vieläkin enemmän kalaa, kanaa ja vihanneksia punaisen lihan (ja possun) kustannuksella. Voi olla, että ihan eettisistäkin syistä, mutta periaatteessa kaikki käy edelleen, vaikka painotus on muuttunut. Jaa no, Finskin eväät oli taas kyllä niin onnettomat ja koko paluulento, että ainoa hyvä puoli sinivalkoisissa on vähän isommat sallitut matkalaukkupainot. Muuten touhu on kyllä Neuvostoliitosta. Aika nihkeetä ja halutonta meininkiä. Hymyäkin oli yhtä paljon kuin DDR:ssä. Ja aina myöhässä, tietysti.
Loma oli niin toiminnallinen, aktiivinen ja mukava, että en käynyt kertaakaan netissä enkä edes jaksanut lukea sähköpostejani. Enkä uutisia Suomesta.
Mitä tupakkalakiin tulee, niin se astui voimaan Espanjassa ei 1.1.2011, vaan 2.1.2011. Eli vähän joustettiin Uudenvuoden kunniaksi. Suomessa näin ei olisi tehty tietenkään. Kaikki ravintolanpitäjät haukkuivat pääministeri Zapateron alimpaan helvettiin. Tosin, jos säännöt olisivat samat kaikille, ei yksikään ravintola saisi kilpailuetua toiseen nähden.
Käytännössä, jos ravintolassa on yksikin seinä auki ulkoilmaan, se lasketaan terassiksi, jossa saa polttaa. Ja juoma safkoineen saa tietysti olla mukana toisin kuin Suomessa. Jos taas ei ole sellaista tilaa, niin sitten käydään ulko-ovella polttamassa. Sekin on mukavampaa silloin, kun lämpötila on alimmillaan n. +15 kuin että -1000, kuten meillä. Eli missä lienee Euroopan tiukin tupakkalaki sitten? Jos Suomi lasketaan Eurooppaan, niin aivan varmasti meillä, mutta minä luen Suomen Pohjois-Koreaan. Itse asiassa Kanarian saaretkaan eivät maantieteellisesti kuulu Eurooppaan, mutta kivempi varsinkin talvella siellä kuin täällä.
Ja onko se tupakointi sitten edes hyväksi? Ei kai. Eikä kahvi, rasvaiset ruoat, alkoholi, maito, valkoinen leipä, kananmunat ja Eduskunnan päätökset. Eikö ne kaikki ole tappavia myrkkyjä ihmiselle? Ihmisen voi tappaa sekä fyysisesti että henkisesti. Jälkimmäinen voi ehkä olla pahempi tapa kuin se edellinen.