Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa!  (Luettu 229305 kertaa)

Poissa Bebeto

• Forum Admin
Vs: Politiikkaa!
« Vastaus #630 : 19.04.11 - klo:10:53 »
Mutta jos kolme suurinta nyt muodostaisi hallituksen, mikä sen nimi olisi? Mun ehdotus: sinipunaperse!
Eikös se lehdistössä jo nimetty sini-punaniskaksi.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #631 : 19.04.11 - klo:12:12 »
Niska- ja perseotteella vaan sitten laittamaan asiat kondikseen! Kyllä sitä piiskaakin voi tarvita, ainakin Soini oman ryhmänsä kanssa. :)
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Markku

• Forum Admin
« Vastaus #632 : 19.04.11 - klo:12:45 »
Onko muuten koskaan nähty noin huonosti ja harrastelijamaisesti toteutettua vaaliohjelmaa kuin YLE:n suoritus tänään? Änkyttämistä, eri teksti kuin kuva tai selostus, monta kertaa selostettiin aivan muuta kuin ruudussa näkyi. Kenelläkään ei ollut näkemystä tilanteesta. Ennen oli asiantuntevia vaaliohjelmia.
Sama maku jäänyt mullekin. Ylen vaalistudio on ollut mulle aina se ainoa oikea vaihtoehto, mutta pitäisiköhän ensi vaaleissa kokeilla Maikkaria.

Ylen lähetyksessään käyttämä ja sen itsensä kovasti mainostama "vaaliennuste" ei sekään enää toiminut. Perussuomalaisten osalta oli tietysti vaikea mitään ennustaa. Tarmo Ropposta tuli ikävä.

Hesarin tv-kolumnisti taas oli sitä mieltä, että (ennen ennakkoäänestyksen tulosten julkistamista studiossa ollutta porukkaa lukuun ottamatta) YLE vei voiton Maikkarista.

Jos HJK saa tänä vuonna seitsemän pistettä vähemmän kuin viime kaudella, mutta on silti sarjan ykkönen niin ei HJK tietenkään ole hävinnyt. Eikä se mestaruus ole torjuntavoitto.

Paitsi korkeintaan Wallulle.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #633 : 19.04.11 - klo:17:38 »
Jos HJK saa tänä vuonna seitsemän pistettä vähemmän kuin viime kaudella, mutta on silti sarjan ykkönen niin ei HJK tietenkään ole hävinnyt. Eikä se mestaruus ole torjuntavoitto.

Mä luulen, et Klubi on tällä kaudella nii ylivoimanen, et Wallun ei tarvii torjuu yhtää skodea. Se voi ottaa duuniin mukaan puutarhatuolin ja pienen grillin, missä grillaa makkaroita aikansa kuluks. Hyvää sinappia ja olutta unohtamatta. :forza:

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #634 : 19.04.11 - klo:17:40 »

Mä luulen, et Klubi on tällä kaudella nii ylivoimanen, et Wallun ei tarvii torjuu yhtää skodea. Se voi ottaa duuniin mukaan puutarhatuolin ja pienen grillin, missä grillaa makkaroita aikansa kuluks. Hyvää sinappia ja olutta unohtamatta. :forza:
Eli sitten olisi mahdollista saada oikeaa grillimakkaraa kotipeleissäkin?! Wallu, mulle yksi!

Poissa JM-07

• Forum Admin
  • My Lucky Number ** 7 **
« Vastaus #635 : 19.04.11 - klo:19:27 »
Vihreiden tappio oli minulle suurin yllätys. Luulin, että vihreiden kannattajat hyväksyvät puolueen johdolta mitä vaan.

Eihän vihreille jäänyt enää näissä vaaleissa kannattajia. Kaikki jotka äänestivät niitä vielä, ovat puolueessa töissä.  8)

Ei se voinut Sulle mikään yllätys olla, mähän sanoin Sulle että mäkään en enää pidä vihreistä  :laugh:
# 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt, HJK 1999-2003

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #636 : 19.04.11 - klo:19:51 »
Kohta koko De Gröna mahtuu yhteen ja samaan taksiin, kuten entinen Liberaalipuolue. Ilmeisesti kaikki töölöläiset ämmät jäi himaan goisaamaan, olivat jo saattohoidossa tai jotain. ;D

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #637 : 20.04.11 - klo:00:41 »
"Älkää tulko neuvomaan!" , hikoili Soini ruotsalaislehtien happamista kommenteista. Hänhän muistaakseni kannattaa pakkoruotsia lähes yhtä ankarasti kuin Millwallia. Nyt kai voidaan jo vaihtaa sitä kielikuvaa, että jos joku asia on just eikä melkee niin, niin ennen se oli niinku presiis, joka aivan yllättäen johtui ruotsin kielen sanasta precis, niin tästä lähtien se on persiis ja sillä hyvä. Ja pulinat pois. ;D

Svedupettereille onkin mukava vittuilla, koska ne on niin onnettomia. Ne syö sokeripullaa, on pumpulissa kasvatettu ja melkee kaikki taitaa olla homojaki. Ei niistä mihinkään ole, tai ainakaan mitään vaaraa. Mutta entäs sitte ku Putin alkaa kommentoida toisesta suunnasta? Sanooks Soini sille, että "Älä kuule iigori mulle ala, tommosia ku sä mahtuu 13 tusinaan!" Saa nähdä.

Olen jonkin kerran tavannut Soinin ja politiikasta ei olla puhuttu, heti aluks käsitteet selviksi. Mutta erittäin miellyttävä ja mukava ihminen hän on siviilissä. Juuri tommosen jätkän kanssa olisi rentoa uistella haukea kaislikon reunalla, ottaa pari bisseä ja turista niitä näitä. Todella kivan tuntuinen ja välittömän oloinen kaveri, oikeesti.

Sen sijaan realismin taju ei ole hänellä ehkä aivan parhaiten kehittynyt. Mutta voi olla niinkin, että hän on niin fiksu, että tiesi mistä narusta vetää, että saa vaalivoiton. Tuulipukukansaa ei kiinnosta veroprosenttien murto-osat eikä muut turhat pikkuseikat. Vaikka ne juuri tärkeitä ovatkin. Nyt sitten elämää on vaalivoiton jälkeenkin. Saa nähdä miten siitä selvitään. Soinille henkilökohtaisesti toivon kaikkea hyvää ja menestystä, mutta ideologisesti ollaan kyllä aika kaukana.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #638 : 20.04.11 - klo:16:07 »
"Katainen: Kreikan kriisi äärimmäinen uhka Suomen hyvinvointiyhteiskunnalle"

Ja nyt ilmi tulleiden tietojen mukaan Kreikka aikoo käyttää euromailta ja IMF:ltä saamaansa hätälainaa aseisiin. Kreikan pääministeri Giorgios Papandreou on jo päättänyt ostaa saksalaiselta aseteollisuudelta kaksi sukellusvenettä, Leopard 2 A -panssarivaunuja ja Eurofighter-hävittäjiä.

Puolustuksen kautta asiat kuntoon, sanoi Hodarikin. Vai mikä järki tässä on?

:thumbsup:
« Viimeksi muokattu: 20.04.11 - klo:16:48 kirjoittanut Bebeto »

Poissa JM-07

• Forum Admin
« Vastaus #639 : 21.04.11 - klo:13:34 »
Miettisin kyllä kaksi kertaa, ennenkuin ostaisin noita panssareita Kreikan maastoon ja tuhansille saarille. Mutta onhan ne tietty kivan näköisiä paraateissa...

Poissa Samba

• Forza Member
  • Suomessa on vain yksi jalkapalloseura
« Vastaus #640 : 21.04.11 - klo:16:43 »
Miettisin kyllä kaksi kertaa, ennenkuin ostaisin noita panssareita Kreikan maastoon ja tuhansille saarille. Mutta onhan ne tietty kivan näköisiä paraateissa...
Tosin Kreikan olosuhteissa lienee tärkeämpää saada kaupungin kaduilla "mieltäänosoittavat" nuoret rauhoitettua ja kuriin, johon tuo vaunumalli soveltuu täydellisesti.
"Tarkoitushan on olla pelissä parempi, eli tehdä enemmän maaleja."

Poissa JM-07

• Forum Admin
« Vastaus #641 : 22.04.11 - klo:14:47 »
Ai Leopard 2 A...

:laugh:

Eihän tuo mahdu edes Ateenan kaduilla kääntyilemään taloja ja tavernoita kaatamatta. No, ehkä kreikkalaisella ajotaidolla.  :laugh:

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #642 : 22.04.11 - klo:15:52 »
Suomen Puolustusvoimien vuosibudjetti  on vajaat 3 miljardia euroa. Kun Kreikalla on tässä tilanteessa varaa ostaa kahdeksalla miljardilla uusia aseita, niin kyllä Suomikin tarvitsee hätälainaa että saadan puolustus kuntoon. Toisaalta jos Katainen ja kumppanit olisi olleet fiksuja eikä EU:n talutusnuorassa oleva juoksupoikia (ja tyttöjä) niin Suomi olisi vaatinut, että Kreikan tulee vaikka tilata Suomesta parikymmentä uutta laivaa.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #643 : 23.04.11 - klo:13:46 »
Ranska suunnittelee nyt Schengen-sopimuksesta irtautumista, ja haluaa palauttaa rajatarkastukset. Kylläpä ranskalaiset on sulkeutuneita ja suvaitsemattomia.

Poissa JM-07

• Forum Admin
« Vastaus #644 : 23.04.11 - klo:16:35 »
Vähän ehkä pitkälle menevä tuo sun tulkintasi tällä kertaa. Eivät ole irtautumassa Schengenistä, mutta hakevat muutoksia käytäntöihin.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että siirtolaisuus ei ole Schengenin suurin ongelma, vaan se että sillä avattiin paraatiovet itärikollisuudelle. Jakelukanavat olivat entisissä sosialistisissa maissa valmiina ja ei muuta kuin uudet itämafiosot puikkoihin neukkujen tilalle. Sieltä se sitten levisi pikavauhtia EU-alueella, kun uusia jäsenmaita saatiin.