Luontoäiti sitten päätti ripotella sitä valkoista pihat ja kaik muutki paikat täyteen. Aika painokasta tavaraa se valkoinen oli märkänä. Kola valitti ja naukui. Kissakin naukui. Kolantyöntäjältäkin taisi päästä mitä lie *piip*-ääniä. Kyllähän sitä kolaakin työntelee, mikäs siinä, kun sai pari viikkoa olla kesässä. Keilakaverit kysy oonko nukahtanu solariumiin. Noh, vähä sinne päin. Lakuksi haukkuivat vielä kaupan päälle, valkonaamat. Kiva et on kavereita.
Mukava kotonakin on olla tosi ihanan loman jälkeen, ei siinä mitään. Mut jotenki -en tiedä onks kukaa muu huomannu - mut töihin joskus kyllästyy ja alkaa maistua puulta. Lomaan kyllästyy niinku paljo hitaammin. Tai ehkä mä vaan oon liian mukavuudenhaluinen ongelmanuori sitte. Meidän luterilainen kulttuurihan painottaa työntekoa eikä mitään lorvimista. Mut silti meil on niin pitkät lomat ettei juuri kellään muulla. Ihme ristiriita. Kumpaa pitäisi uskoa: kirkkoa vai TES-sopimuksia? Mä oon valinnu ei-eikä -vaihtoehdon. Kohtuudella molempia. Mutta kun se kohtuus on usein aivan liian vähän, siinä se ongelma on. Siis lorvimisessa, ei työnteossa niinkään.
Tulee kova pakkasyö. Laitan takan päälle ja kissakin löytää pian paikkansa. Ja katson futista. Tänään vasta kiva olisikin olla Estadio Gran Canarialla, vastaan tulee Real Sociedad eli San Sebastián Baskimaasta, Biskajan lahdelta. Donostia sen kaupungin nimi on baskin kielellä. En oo koskaan käyny, helkkarin kaunis kaupunki se on kuvissa. Forzan pj. on varmaan käynyt siellä ja voi antaa hyviä ravintolavinkkejä!
Mutta eihän tuo kovin ruma paikka ole Las Palmaskaan. Jo Irwin sen tiesi. Illan matsista tekee erityisen mielenkiintoisen se, että yksi La Ligan parhaista maalintekijöistä, brassi Willian José, siirtyi juuri täksi kaudeksi Las Palmasista Real Sociedadiin. Onkohan siellä kovat "luopio"-buuaukset? Yritetään kuunnella telkkarista jos jotain kuulis. Noh, saihan ne Kevin Prince Boatengin tilalle. Nyt täytyy kyl kysyä pitkävetovihjeitä tohon matsiin meidän kissalta, hänhän on espanjalainen. Ei tosin Baskimaalta eikä Kanarialta.