Kytät on muuten saanu jonku uuden Alkomeetterin! Pääsin koekaniiniksi lauantaiyönä. Siinä ei ole mitään kertakäyttöpilliä, vaan siinä puhalletaan hygieenisesti n. 20 cm päästä hullunkurisen näköiseen tötteröön, joka muistuttaa... noh, antaa nyt olla. Itse asiassa laite muistutti pikkupillua huulet kutsuvasti töröllä.

Mutta koska tämä Juttuklubikin on nk. siveellinen perhejulkaisu, en siis sanonut sitä. Kauan se tulos kesti, paljon kauemmin kuin vanha laite, josta huomautin vanhemmalle, mutta jäyhälle komisariolle. Se kesti niin kauan, että sanoin jäyhälle miehelle, että nollaa se näyttää, usko pois, ei sitä tarvitse koko yötä arpoa ja mulla on muutakin tekemistä.
Kohta se myönsi, että nollaa näyttää. Huomautin prosessin hitaudesta jäyhälle poliisimiehelle, ja hänkin myönsi, että vähän hitaampi on kuin edellinen, mutta tarkempi. Kysyin, että onko se niin tarkka, että se osaa ennakoida senkin, että mulla on jääkaapissa muutama keppana, jotka ajattelin janojuomaksi napata, kunhan tää vuoro on lusittu ja pääsen himaan ja olen juovuksissa? Tai siis en enää ajokelpoinen, eihän parista kaljasta tule juovuksiin, valitettavasti. Siinä pieni hymynvireen aavistuksen poikanen tuli jäyhältä, mutta varmasti oikeudenmukaiselta vanhemmalta poliisimieheltä ja toivotti hyvää matkaa.
Kehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan? Olen satavarma, että toi uus alkometri tulee saamaan kansan suussa montakin lempinimeä, joista useimmat ehkä painokelvottomia.

Koska tämä ihana Suomi on maailman paras ja demokraattisin maa, tuskin kestää kauan, ennen kuin tasa-arvovaltuutettu ja varsinkin lapsiasiamies puuttuvat noin rivon näköiseen tötteröön ja kyseenalaistavat sen julkisen käytön. Olihan se törkeää, että Suomessa julkaistaan Aku Ankkaakin ilman housuja! Tai siis Ankalla ei ole housuja jalassa, ehkä julkaisijoilla on, en tiedä, ehkä ei niilläkään.

Ja ketä kiinnostaa?