Kirjoittaja Aihe: Hienoja asioita  (Luettu 124419 kertaa)

Poissa Bebeto

• Forum Admin
Vs: Hienoja asioita
« Vastaus #735 : 13.04.13 - klo:20:41 »
Nyt pysytään kerrankin otsikossa: kevät tulee vihdoinkin! "Ensi viikolla maahamme virtaa lounaasta hyvin lämmintä ilmaa vesisateineen."
Kyllä routa ja lumet sulaa. Vähän aikaa paska lentää liikenteessä huolella, mutta so not. Pääasia, että päästään tästä valkoisesta paskasta eroon. Kyllähän sitä taas riittikin kotitarpeiksi lähes puoli vuotta, joutaa lähteä jo. :ylos:
Paskaa? Vaimoni unelma on, että tekisimme kesäretken Grönlantiin. Valitettavasti nykyinen taloustilanne ei anna myöden, koska risteilyt tuonne maksaa tuhansia euroja. Massaturismi Etelän lämpöön on toki puoli-ilmaista, koska joukossa tyhmyys tiivistyy.

http://www.sagamatkat.fi/arktiset/gronlanti/

Lähtisin huomattavasti mieluummin tuollaiselle Grönlannin matkalle kuin suomalaisten juoppojen kanssa charter -lennolla Kanarialle kuuntelemaan Frederikiä Lapin Kulta tuopin ääreen.
« Viimeksi muokattu: 13.04.13 - klo:20:44 kirjoittanut Bebeto »

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #736 : 13.04.13 - klo:21:08 »
Paskaa? Vaimoni unelma on, että tekisimme kesäretken Grönlantiin. Valitettavasti nykyinen taloustilanne ei anna myöden, koska risteilyt tuonne maksaa tuhansia euroja. Massaturismi Etelän lämpöön on toki puoli-ilmaista, koska joukossa tyhmyys tiivistyy.

Lähtisin huomattavasti mieluummin tuollaiselle Grönlannin matkalle kuin suomalaisten juoppojen kanssa charter -lennolla Kanarialle kuuntelemaan Frederikiä Lapin Kulta tuopin ääreen.
Unelmia on erilaisia, hyvä! Mun unelma olis, että Suomen futiskentät vihdoin sulais ja päästäis pelaamaan. Ja siihen tuo sääennustus on hyvä! Enkä oikein tiedä, onko Kanarian koneissa sen enempää juoppoja kuin keskiverto kolmosen ratikassa. Ja vaikka aika monta kertaa olen Kanarialla käynyt, en ole koskaan kuunnellut Reetua Lapin Kulta -tuopin ääressä. Toki olen hemmon usein nähnyt. Enkä ole lihapullia syönyt enkä mitään muutakaan suomalaiskuppiloissa, kun en käy niissä.

Kyllä siellä ihan itse seuransa voi valita hyvin, hyvin monista vaihtoehdoista. Miten olis siiderivalikoimaan tutustuminen irkkupubissa Valioliigaa seuraten? :)
Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #737 : 13.04.13 - klo:21:17 »
Miten olis siiderivalikoimaan tutustuminen irkkupubissa Valioliigaa seuraten? :)
Mä olen siiderimiehiä, ja Suomessakin on joissain paikoissa hyvä tarjonta. Lapsille suunnatut maustetut "siiderit" jätän väliin, mutta hyvä kuiva omenasiideri putoaa. Kotimaisista siidereistä ei juuri juotavaa löydy, ehkä paras tulee Olvilta.

Mulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta maksaa maltaita siiderivalikoimaan tutustumisesta irkkupubissa Valioliigaa seuraten Kanarialla. Onnistuu Suomessakin.

Monissa maissa, kuten Italiassa tai Espananjassa, alkoholin tarjonta on varsin rajoitettua valikoiman suhteen. Siideriä on vaikea saada.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #738 : 13.04.13 - klo:21:20 »

Grönlannin sulavat maisemat tuo vahvasti mieleen Viikin luonnonsuojelualueen jonne ajattelimme mennä huomenna retkelle mikäli säät sen sallivat. Tervetuloa messiin, matkakaan ei maksa kuin seutulipun Sinulta. Frederikiä ei Viikissä tarvitse kuunnella, vaan mike 2-donan lässytystä  :) mikä usein onkin varmasti Frederikiä huonompi vaihtoehto. Ja koska meitsillä on maanantai vapaapäivä, voisi messiin ottaa vaikka terästettyä kaakaota. Käviskö Viikki Grönlannin korvikkeesta ?
Public enema # 1

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #739 : 13.04.13 - klo:21:26 »
Grönlannin sulavat maisemat tuo vahvasti mieleen Viikin luonnonsuojelualueen jonne ajattelimme mennä huomenna retkelle mikäli säät sen sallivat. Tervetuloa messiin, matkakaan ei maksa kuin seutulipun Sinulta. Frederikiä ei Viikissä tarvitse kuunnella, vaan mike 2-donan lässytystä  :) mikä usein onkin varmasti Frederikiä huonompi vaihtoehto. Ja koska meitsillä on maanantai vapaapäivä, voisi messiin ottaa vaikka terästettyä kaakaota. Käviskö Viikki Grönlannin korvikkeesta ?
JuttuKlubilla alusta alkaen pyörineenä täytyy sanoa, että nyt yritetään kaikkien aikojen täydellisellä iskulla ja nautinnollisella huumorilla lyödä takaisin.

Kaikesta huolimatta tuo Grönlanti houkuttelee, muttei ei ehkä enää yhtä paljon.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #740 : 13.04.13 - klo:21:31 »
Mä olen siiderimiehiä, ja Suomessakin on joissain paikoissa hyvä tarjonta. Mulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta maksaa maltaita siiderivalikoimaan tutustumisesta irkkupubissa Valioliigaa seuraten Kanarialla. Onnistuu Suomessakin.
Mä muistelin, että sen lisäksi, että olet siiderimiehiä, olette vaimosi kanssa myös tupakkamiehiä ja -naisia. Kanarialla onnistuu molempien paheiden harrastaminen leppeässä illassa terassilla t-paita päällä tammikuussa Cityn matsia seuraten ilman Frederikiä. Suomessa saa mennä pakkaseen röökille silloin. Eikä ne matkat maksa maltaita. Minäkin olen vähentänyt Kanarialla mallasjuomia sangrían eduksi. Suomesta ei sitä saa kuin Alkosta, kai yhtä tai kahta laatua ja kauheella hinnalla. Siellä 2 l kannu maksaa kaupassa siinä 2,50 €, 8-9% alk. Se on raikasta ja pysyy virkeämpänä kuin että aina kaljaa kelais.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #741 : 13.04.13 - klo:21:45 »
Jos mä taas menisin Grönlantiin, asuisin luultavasti kuumassa lähteessä koko reissun, paitsi Klubin mahdollisen europelin ajan. Siinä vieressä voisi olla tarjotin, jolla on pari viileää olutta ja turskahampurilaisia tartarkastikkeella tai jollain muulla oikein hyvällä majoneesilla. :ylos:

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #742 : 13.04.13 - klo:21:55 »
Valitettavasti myös tupakka maistuu. Suomessa, Helsinki-Vantaan lentokentällä, on tupakaointitiloja myös lähtevien lentojen puolella - meillä Suomessa hommat pelaa. Toista se on esimerkiksi Malagan tai Heathrow´n kentällä, ei tupakointitiloja.

HJK:n peleissä saa käydä tupakalla, ei onnistu Valio- tai La Ligassa. Ihmettelen espanjalaisten ja englantilaisten nihilististä suhtautumista tupakointiin. Onneksi Suomessa on tämäkin asia paremmin. Alkoholivapaassa maassa eli Espanjassa ei Malagan sarjapelissä myyty lainkaan olutta - ihme rajoituksia. Tämäkin asia on Suomessa paremmin.

Suomi ja siihen helposti rakastun!

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #743 : 13.04.13 - klo:21:55 »
Las Palmasin kentällä on oikein aurinkoterassi tupakoijille ja yllättävän halpa ravintolakin. Mallorcan kentällä samoin. Málagan kentällä en ole käynyt. Mutta esim. Dublinissa oli jo silloin, kun Klubilla oli kahtena vuonna peräkkäin P-Irlannin joukkue, täydellinen kielto kaikkialla. Ei röökihuonetta missään ja kamalat uhkaustaulut seinillä, kuinka paljon maksat sakkoa kiellon rikkomisesta.

Ennen oli kaikki paremmin? Ensimmäisiä Kanarian reissuja oli espanjalaisella Spantax-yhtiöllä. Kauniisti hymyilevä lentoemo toi kaikille heti kättelyssä lasillisen sherryä ja toivotti hyvää matkaa. Ja muutenkin kaikki tarjoilu oli ilmaista. Silloin valitsimme tietysti röökiosaston. Matkat meni mukavasti. ;D

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #744 : 13.04.13 - klo:21:59 »
Ennen oli kaikki paremmin?
Täydellinen fakta tupakoitsijoiden osalta.

Poissa Janne#1

• Forza Member
« Vastaus #745 : 15.04.13 - klo:10:20 »

Halemmallakin toki pääsee kuin tuolla formaatilla. Tämän tiedän siksi, että tuokin on yksi tulevaisuuden matkavaihtoehdoista meille ja asiaa ollaan tutkailtu sillä silmällä. Joinain vuosina on myös Kristina Katariinakin näillä vesillä risteillyt muttei nyt tänä vuonna kuitenkaan.

Meillä tuo paikka kuitenkin säilyy tulevaisuuden kohteissa. Tänä vuonna kohteena on Etelä-Amerikan luonto ja Pantanalin kosteikkoalue ja siinä sivussa tulee tutustuttua Rio de Janeiroon. Tuo kohde oli pakko taklata nyt, sillä kyseisen maan matkailuhintataso tulee olemaan takuuvarmasti kolmena seuraavana vuonna eri sfääreissä johtuen joistain paikallisurheilutapahtumista.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #746 : 06.05.13 - klo:14:28 »
Hieno asia on, kun pitkän ja tympeän talven jälkeen pääsee tekemään oikeita töitä. Ostin naapurilta vähän puuta raakamuodossa ja sain räjäyttää uskollisen Husqvarnan käyntiin. Ensi talven sauna- ja takkapuita vähä. On se hienoa musiikkia, kun Husse laulaa teroitetulla terällä, ei sitä moni statilainen uskois. Mutta niillä taitaa olla vähän eri musiikkimaut. :-\

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #747 : 06.05.13 - klo:18:50 »
On se hienoa musiikkia, kun Husse laulaa teroitetulla terällä, ei sitä moni statilainen uskois. Mutta niillä taitaa olla vähän eri musiikkimaut. :-\

Äläs nyt, meille stadilaisille Husse tuli tutuksi mm. supistadilaisen Maukka Perusjätkän lavarekvisiittana. Kuullaanpa Maukan tunnetuimmalla biisilläkin Hussen pärinää. Se oli sitä Kill Cityn aikaa, kun Kallion kulmilla pyöri mm. Mike Monroe, Andy McCoy ja Pelle Miljoona. Näkyypä heitä samoilla kulmilla aina silloin tällöin edelleen, Pelleä erittäin usein.

Se oli sitä kekkoslovakialaista "Säpinää"-aikaa, kun oltiin kieli ruskeana idän suuntaan, Sex Pistolsia ei päästetty Suomeen ja eräs Sixten BUU-ström potki punkkareita  :-\ Maukka itse taitaa nykyään budjata Nurmijärvellä ja on myös mukana jalkapallokuvioissa  :ylos:
Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #748 : 06.05.13 - klo:19:37 »
Sex Pistols olikin mun ehdoton top three-bändi ikinä ja taitaa olla vieläkin. Reporadio laittoi monet sen biisit boikottiin, jotain ne soitti. Kunnon moottorisahan laulu sopis kyllä vieläkin taustalle monille. Mutta nykyajan nuoriso Statissa taitaa kuunnella enemmän jotain Katri-Helenaa (vähä vanhemmat) ja Justin Bieberiä ja turkulaista Robinia (ne vähä nuoremmat).  :-\ :alas: ;D

Poissa Epeli

• Forza Member
  • Vastustan vastuullisten vastuiden vastaanottamista
« Vastaus #749 : 10.05.13 - klo:20:05 »
Forza Etelä-Haagassa.

Matkaraportti.

Fossan Haagan jaos on aloittanut baarikierroksensa Täysikuussa Huovitiellä. Kana  hoisinsoosilla oli vain kuusi ja puoli euroa, halpaa kuin..

Hotelli Haagan ravinteli Haaga Inn oli seuraava etappi. Terde oli lämmin ja suojaisa. Tylsä baari muuten, kuten hotellin baarit yleensäkin.

Raportti nro 1 päätetään Bar Lemonissa Kauppalantiellä Haagan torin kupeessa. Kunnon lähibaarimeininki.
"Vanheneminen on ainoa keino elää pitkään". (Martti Kuusela)