Kirjoittaja Aihe: Hienoja asioita  (Luettu 124825 kertaa)

Poissa Tuomas

• Puheenjohtaja
  • Forum Admin
  • Forza HJK!
Vs: Hienoja asioita
« Vastaus #855 : 24.03.14 - klo:23:31 »
Hieno suoritus Kaisalta, ottaen huomioon lähtökohdat Suomessa. Laji on tullut vasta Kaisan kautta menestyshullun kansan pariin. Suomessa ampis ei ole ollut kovinkaan suuressa suosiossa, vaan perinteinen hiihto on kerännyt harrastajat. Ampumahiihto on käsittääkseni Euroopan seuratuin talviurheilulaji, joten kyllä tuota suuri yleisö seuraa ja kilpailu on kovaa. Aika kova mimmi siis... http://thrivesports.com/2014/02/17/biathlon-popular-european-winter-sport/

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #856 : 25.03.14 - klo:07:33 »
Ampumahiihto on tosiaan Euroopan suosituin talviurheilulaji, tämä tulee monelle yllätyksenä. Meillä varmaan luullaan että kendo, mäestä putoaminen ja laskettelu sekä muut hassuttelut olisivat suosiossa edellä. Esimerkiksi Saksan Ruhpoldingin ja Oberhofin maailman cupin osakilpailut kerää paikalle kymmeniä tuhansia katsojia. Television kautta katsojia on miljoonia.

Poissa Jim_Falls

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #857 : 27.03.14 - klo:19:25 »
On tuota tullut itekin seurattua, kuinka Kaisa suoritti Sotshkussa ja pari viikkoa sitten Kantsun paikallisessa ennen Sportsiin ja MunA-Liverpool -matsiin lähtöä (tuolloin voitti komeasti). Saa siinä jännittää, että hiihtääkö kiinni ja ohi, sekä aina ampumapaikalla, joka kutia erikseen. Naureskeltiin muuten viimeks porukalla, kun varsinkin alussa pääjoukko tuli ampumaan sillä kollektiivisella tulinopeudella ja tarkkuudella, et näytti ja kuulosti sarjatulella räiskimiseltä pitkin skutsia :)
HJK-kannattajat Kaarela

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #858 : 01.04.14 - klo:16:45 »
Tässä oli pari täsmentävää kysymystä Pääkaupunkiseudun verovirastolle esitettävänä näin jättöajan pian (huomenna) umpeutuessa. Olin varautunut piiiitkään odotukseen täydellä kahvipannulla ja suurehkolla lautasellisella pikku naposteltavaa. Siinä oli paahtoleipää, juustoa, kinkkua, paistettua kananmunaa ja salaattia. Sitten soitin kyseiseen palvelunumeroon.

Mutta: en ehtinyt edes kissaa sanoa, kun sieltä vastattiin! Meinas kahvi läikkyä pöydälle kun en ollut osannut varautua. Palvelu oli erittäin nopeaa, ystävällistä, asiantuntevaa ja täsmällistä. Sain kaiken tarvitsemani tiedon alta aikayksikön. Aivan loistavaa palvelua, kuten olen aina saanut myös Lääninverovirastosta.

Voi että mä rakastan tota verottajaa, oikeesti. Ne tekee ihmisen elämän helpoksi. Tuntuu paljon mukavammalta maksaa niitä verojakin, kun saa noin luksuspalvelua vastineeksi. Sain viitoslomakkeen postiin jo tänään ja ykköslomakkeen tiedot täydensin netissä. On muuten loistava palvelu sekin, en enää koskaan muuta käytäkään ykköslomakkeella. Mahtaako moni osata arvostaa sitä, miten hyvin meitä palvellaan veroasioissa? :beer:

Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa Markku

• Forum Admin
« Vastaus #859 : 02.04.14 - klo:11:49 »
Minä arvostan ainakin. Myin äskettäin joitain pienen (ei pörssi)firman osakkeita, jotka olivat olleet minulla joitain vuosia. En ehtinyt vielä edes selvittää, millaiset ilmoitukset verottajalle tuosta kaupasta pitäisi tehdä, kun heiltä jo tuli postissa valmiiksi täytetty lomake. Jos kaikki tiedot olisivat olleet ok, minun ei olisi tarvinut tehdä mitään.

Tässä tapauksessa, kun heillä ei ollut mitään mahdollisuutta tietää, minkä verran olin aikanaan itse maksanut osakkeista, olivat laittaneet hinnaksi ns. hankintaolettaman - tietyn prosentin tämänkertaisesta myyntihinnasta. Kun oikeasti olin maksanut niistä enemmän kuin olettama (eli kaupoista olisi tullut maksettavakseni enemmän veroa kuin piti), niin minun tehtäväni oli palauttaa lomake korjattuna. Paperissa oli vielä lisäksi asian käsittelijän nimi ja suora puhelinnumero, ja kun soitin hänelle kysyäkseni yhteen kohtaan ohjetta, hänellä (ilmeisesti puhelinnumeroni perusteella automaattisesti tietokoneella, tai sitten nimen perusteella puhelun aikana pöydän papereista kaivettuna) olivat jo asian detaljit edessään. Kaiken huipuksi vielä minun ei tarvinut edes lähettää mitään korjattua lomaketta, vaan hän kirjasi puhelimessa antamani korjaukset suoraan järjestelmään ja sanoi, että tämä on tällä selvä.

Myyntivoiton veronkin osalta sain valita, haluanko maksaa sen jo nyt vai lisätä sen seuraavaan vuosiverotukseen.

Veroilmoitushan toimii myös nykyään samalla tavalla: jos esitäytetyssä ilmoituksessa ei ole valittamista, ei tarvitse tehdä mitään. Joku viisas on oikeasti miettinyt verottajan palveluprosesseja.

Kauas on tultu niistä ajoista kun piti marssia Haapaniemenkadulle, ottaa jonotusnumero ja tunnin päästä mennä jonkun yrmynaaman "palveltavaksi" vain ennakkoprosentin muuttamiseksi.  :thumbsup:

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #860 : 02.04.14 - klo:12:55 »
Kauas on tultu niistä ajoista kun piti marssia Haapaniemenkadulle, ottaa jonotusnumero ja tunnin päästä mennä jonkun yrmynaaman "palveltavaksi" vain ennakkoprosentin muuttamiseksi.  :thumbsup:
Kyllä! Haapaniemenkatu oli aika kalsea paikka, varmaan ne kelmeät loistelamputkin oli ostettu jostain DDR:stä. Eikä siinä aina tunti riittänyt. Nyt ei tarvitse kotoa poistua, jos on sähkölaskun maksanut eli pääsee nettiin. Sama koskee tietty puhelinlaskua, sekin kannattaa olla maksettu. Kehitys kehittyy, eikä kaikki ollut ennen paremmin. Joku asia saattoi ollakin, mutta tämä ei ainakaan. ;D

Poissa Epeli

• Forza Member
  • Vastustan vastuullisten vastuiden vastaanottamista
« Vastaus #861 : 28.04.14 - klo:15:17 »
Liehuvat liput kuvaavat osuvimmin tapaa, jolla jo kypsään seitsemän vuoden ikään ehtinyt Polo selvisi katsastusmiehen käsittelyssä. Pelkoni lisääntyneen öljynkulutuksen vaikutuksista päästöarvoihin osoittautui turhaksi. Ehkä uusi vahakerros pelleissä häikäisi insinööriä..
"Vanheneminen on ainoa keino elää pitkään". (Martti Kuusela)

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #862 : 28.04.14 - klo:22:22 »
Pelkoni lisääntyneen öljynkulutuksen vaikutuksista päästöarvoihin osoittautui turhaksi.
VAG-konsernin tuotteissa lievä öljynkulutus ei ole vika, vaan ominaisuus. Nou hätä, sen kuuluukin kuluttaa öljyä.

Poissa Epeli

• Forza Member
« Vastaus #863 : 28.04.14 - klo:22:54 »
Pelkoni lisääntyneen öljynkulutuksen vaikutuksista päästöarvoihin osoittautui turhaksi.
VAG-konsernin tuotteissa lievä öljynkulutus ei ole vika, vaan ominaisuus. Nou hätä, sen kuuluukin kuluttaa öljyä.

Polo on seitsemänvuotias, enkä ole tippaakaan lisännyt vielä öljyä (ilmeisesti lähiaikoina pitäisi), kuitenkin on kahden vuoden huoltoväli. En ole myöskään yhtäkään polttimoa vielä vaihtanut, eli melko huolettomia ovat kilometrit (joo, alle 50k vasta kasassa) tähän asti olleet.

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #864 : 22.05.14 - klo:15:00 »
Turun Sinapin valmistus palaa Suomeen.  :ylos:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288691818116.html

Tässä on kyllä itse jo täysin tottunut Auran sinappiin, joten sillä mennään jatkossakin.

Poissa Epeli

• Forza Member
« Vastaus #865 : 01.06.14 - klo:13:24 »
Tänä kauniina sunnuntai-iltapäivänä olen Tölikässä ainoa asiakas. Hienoa ja ah niin rauhallista mulle, muttei ehkä niin hienoa kapakille. Yksin juopottelu ei taida olla kovin fiksua, mutta emmähän olekaan viisainta maan päällä.

Poissa Epeli

• Forza Member
« Vastaus #866 : 01.06.14 - klo:15:24 »
Tein illaksi rehvit Hoon kanssa uuteen  jalkapallopubiin. Hoo tullee ennen kahdeksaa ja mä jo naisten matsin jälkeen. Jos muilla on tylsää, voivat seuraan liittyä.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #867 : 21.06.14 - klo:00:08 »
Hyvää joulua !

Suamessa on kliffa olla: lämpömittari niukinnaukin plussan puolella, räntäsade loppui 10 minuutin tykityksen jälkeen ja tämäkään joulu Suamessa ei kulu ilman topparotsia päällä. Joulupukkia en ole vielä bongannut, lieneekö sammunut Korvatunturille ?

Lumentuloa ei voi estää.
Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #868 : 21.06.14 - klo:02:13 »
Tack detsamma från Tenala! Täällä me ja Midsommarfest. Ja juhannussääkin, notta ristus. Visst har det hållit litet ostadigt väder, mutta on jopa kalassakin käyty ja jotain saatukin, kissalle ainaski. Joka päivä on grillattu superhyviä juttuja, katoksen alla nyt tällä kertaa. Onneksi on futistakin! :)

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #869 : 28.06.14 - klo:00:24 »
Tänään 11 vuotta avioliitossa.  :-*