Kirjoittaja Aihe: Hienoja asioita  (Luettu 124758 kertaa)

Poissa Janne#1

• Forza Member
Vs: Hienoja asioita
« Vastaus #1035 : 25.11.16 - klo:21:08 »
Jos joku lämmittää, niin paitsi konjakki niin sekin, että Tukholmassa tuli vielä lite mera snögee ja liikenne käytännös kokonaan stop. Trafik finns inte. Eihän ne mammanpojat siä mitää osaa, vai kui Mike? ;D Täällä sentäs hommat pelittää ku hihat kääritään ja ruvetaan töihin.  :)

Jaa, eipä kuule Stockiksessa taida snögee olla eikä sitä kyllä kukaan kaipaakaan. Ja muuten; mammanpoikia nyt ruattalaiset eivät ole nähneetkään, jo pelkät Rehnskiöldin, Lewenhauptin, Carolus Rexin ja Gustavus Adolphuksen nimet saa pelkästä kunnioituksesta kumartamaan ja vapisemaan kunnioituksesta. Kysy vaikka venäläisiltä ;)  :ylos:

Minä vuorostaan sanon näin, että olen parin viikon päästä menossa testaamaan, onko Ruotsin parhaassa raflassa Oaxenissa parempaa ruokaa kuin Suomesta saa.

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #1036 : 25.11.16 - klo:21:46 »
Minä vuorostaan sanon näin, että olen parin viikon päästä menossa testaamaan, onko Ruotsin parhaassa raflassa Oaxenissa parempaa ruokaa kuin Suomesta saa.

Lycka till, dude. Laita sitten ihmeessä arvostelut ja fiilikset raflasta tänne, on kliffa kuulla mielipiteitä. Oletko tsekannut Söderin, Liljeholmenin, Gullmarsplanin ja muiden Bajen-mestojen uusia rafloja ? Et tietenkään, sillä niitä nimittäin ilmestyy kuin sieniä sateella jatkuvasti.
Public enema # 1

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
  • Ja mitään en ole ottanut!
« Vastaus #1037 : 27.11.16 - klo:22:42 »
Jaa, eipä kuule Stockiksessa taida snögee olla eikä sitä kyllä kukaan kaipaakaan. Ja muuten; mammanpoikia nyt ruattalaiset eivät ole nähneetkään, jo pelkät Rehnskiöldin, Lewenhauptin, Carolus Rexin ja Gustavus Adolphuksen nimet saa pelkästä kunnioituksesta kumartamaan ja vapisemaan kunnioituksesta. Kysy vaikka venäläisiltä ;)  :ylos:
Oli siellä hetken aikaa enemmän snögee ku Stadissa, lehtien mukaan. Mutta ei ne mammanpojat sille mitään osaa tehdä.

Entäs jos tohon listaan lisäisi vaikkapa Kustaa IV Adolfin, niin ryssät varmaan kuolis nauruun. Menetti itäiset maakunnat (Suomen), Länsipohjan (Lapin) ja Ahvenanmaan ryssille, kun veikkasi väärää hevosta eikä liittynyt mannermaasulkemukseen. Olemme käyneet Haaparannassa katsomassa Suomen Sodan muistomerkkiä kukkulalla, johon Ruotsi-Suomen armeija vetäytyi. Onko tuttu paikka?

Things could be worse, Klubi could be Honka!

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #1038 : 06.01.17 - klo:23:44 »
Mutta ei ne mammanpojat sille mitään osaa tehdä

Mammanpoikia ovat he jotka vuosikymmeniä lässyttävät "Suomen jättämisestä" ja "ulkomaille muutosta" mutta eivät ikinä kykene siihen.
Public enema # 1

Poissa mike--2000--

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #1039 : 07.01.17 - klo:00:02 »
Ruotsi-Suomen armeija vetäytyi. Onko tuttu paikka?

Ei ole tullut käytyä Laplandissa. Muuten, ikinä sellaista valtiota tai maata kuin "Ruotsi-Suomi" ei ole ollut olemassakaan. Et kai Sepi itse lankea moiseen historian vääristelyyn ?
Public enema # 1

Poissa Anja

• Forza Member
« Vastaus #1040 : 21.01.17 - klo:00:39 »
Hieno asia on olla vielä hetki Las Palmasissa, vaikka Las Palmas - Deportivo matsi päättyi 1-1. Tunnelma oli taas loistava (katsojamäärä 18051) ja sää ihan sopiva,  t-paidassa ei sentään voinnut olla. Sunnuntaina katsellaan Las Palmasin maratonia.
« Viimeksi muokattu: 21.01.17 - klo:12:23 kirjoittanut Anja »

Poissa matti

• Forza Member
« Vastaus #1041 : 21.01.17 - klo:10:13 »
Tänään vedetään isot kakkukahvit Inglesissä, ehkä sangriatkin. Huomenna mittariin 60 v.
Lämpimät terveiset Suameen.  8)

Poissa Eintracht

• Forza Member
« Vastaus #1042 : 21.01.17 - klo:15:34 »
Masalle parhaat onnittelut merkkipäivän johdosta!

:forza:  :ylos:  :tuoppi:

Poissa Jim_Falls

• Forza Member
  • Forza HJK!
« Vastaus #1043 : 26.01.17 - klo:21:41 »
Stadimme, siis jakso 8 sarjasta Meidän maamme - Vårt land. Järin moni ei oo nähny armasta Helsinkiä tästä vinkkelistä, mut on vaan niin huikea näky! Tästä ei Slow-tv parane. Kandee todellakin tsekkaa myös muut sarjan jaksot, ihan koska Suomi on!
HJK-kannattajat Kaarela

Poissa Janne#1

• Forza Member
« Vastaus #1044 : 28.01.17 - klo:22:23 »
Taisin luvata joskus mainita myös Tukholman ravintolakierroksesta jotain mutta voin sanoa että hyvää ruokaa myös lahden toiselta puolen saa. Sen kuitenkin sanon, että Finnjävel päihittää Oaxenin.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #1045 : 31.01.17 - klo:01:40 »
Hieno asia on olla vielä hetki Las Palmasissa.

No ihan varmaan se on hieno asia, komea ja kiva cityhän se. Hieno asia myös, että tipaton tammikuu on kohta lusittu ja pääsee torstaina Inglésiin edes pariks viikoks vanhoja luita lämmittelemään. Ennen seuraavaa luiden lämmitystä. Meidän kohdalle osuis kotipeli kauden sensaatiojoukkue Sevillaa vastaan. Sehän voitti mm. itsensä Real Madridinkin kotonaan. Jos UDLP edes pisteelle pääsis tai maalin näkis, niin hyvä. Mutta vastus on kivikova, oikeesti. Meil olis aikomus mennä paikan päälle, mut sen näkee sit. Baarihan on aina siinä ja halpa. Mut vähä eri asia.

Siellä Iskelmäbaari kuulemma on alkanu järkkää futisreissuja Las Palmasiin, hih. Ihan niinku Forzan matkoja. 55 egee olis hinta, sis. lipun. Siitä ei bussimatkalle jää montakaan egee, mut joku ehkä sponssaa snadisti. Kysellään sitäkin sitte. Siinä mulle oliski kiva eläkevirka sit ku mä muutan sinne lopullisesti, perustaa Inglésiin UDLP:n fanijaosto. Sakilaiset saa jäädä mantereelle. Espanjassa futikseen ei kuulu väkivalta tai sen uhka missään muodossa. Siellä ihmiset muutenkin käyttäytyvät kohteliaasti ja asiallisesti, toisin kuin Suomessa läheskään aina.

Mut tosta tipattomasta tammikuusta vois vielä sen verran mainita, että ei ollu vaikee rasti. Vuos sitte oli tipaton helmikuu, johtuen loman ajankohdasta. Vaikka nyt ei mikään ongelmadoku olekaan, niin pientä tissuttelua aina silloin tällöin tulee harrastettua. Nyt mä oon todennu, et sitä alkoholia ei edes kaipaa kovin kummasti. Tottakai sit lomalla saa ottaa niin paljo ku huvittaa. Mut kuukaus on kivan mittainen pätkä ilmankin. Voi miettiä omaa suhdettaan Kuningas alkoholiin. Et kumpi on niinku päällikkö. Tää erä tuli himaan, saa nähdä sit kuin seuraava? ;)

Poissa Bebeto

• Forum Admin
« Vastaus #1046 : 31.01.17 - klo:18:46 »
UDLP ei ole hävinnyt yhtään ottelua kotonaan tällä kaudella Santander liikassa (maaliero 21-10), Sevilla voittanut vieraissa 11 pelistä viisi (maaliero 22-17). UDLP on kotonaan kerännyt enemmän pisteitä kuin itse Barcelona tai Atletico Madrid. Camp Nou on helpompi paikka vierailla kuin Las Palmas. :D

Tilastollisesti sanoisin, että tasapeli on hyvinkin todennäköinen.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #1047 : 31.01.17 - klo:23:15 »
Vähintään sitä tasuria tässä toiveissa elätelläänkin, miksei yllätysvoittoakin. Saari ei tosiaan ole niin helppo paikka vieraille, kuten tilastot kertoivatkin. Mutta Las Palmas pelaa hyvin kivaa, ennakkoluulotonta ja luovaa, kaavoihin kangistumatonta, mukavalla tavalla erilaista futista. Niitten pelissä voi sattua ja tapahtua mitä vain. Niitä on mukava katsella Veikkaus TV:stä, joka näyttää ne kaikki.

Vuosi sitten tammikuussa kun meitä oli aika iso ryhmä forzalaisia paikan päällä, tuli turpiin 0-3 Ticoa vastaan. Antoine Griezman teki kaksi. Sama hemmo sit voitti EM-kisojen maalikuninkuuden. Mutta sekin peli olisi voinut mennä ihan hyvin toisinkin. Vielä 0-1 -vaiheessa Las Palmasilla oli kova myllytysjakso ja vetoja tuli monta, mutta ei uponna.

Poissa Seppo_69

• Kunniajäsen
  • Forza Member
« Vastaus #1048 : 24.02.17 - klo:19:12 »
Luontoäiti sitten päätti ripotella sitä valkoista pihat ja kaik muutki paikat täyteen. Aika painokasta tavaraa se valkoinen oli märkänä. Kola valitti ja naukui. Kissakin naukui. Kolantyöntäjältäkin taisi päästä mitä lie *piip*-ääniä. Kyllähän sitä kolaakin työntelee, mikäs siinä, kun sai pari viikkoa olla kesässä. Keilakaverit kysy oonko nukahtanu solariumiin. Noh, vähä sinne päin. Lakuksi haukkuivat vielä kaupan päälle, valkonaamat. Kiva et on kavereita.

Mukava kotonakin on olla tosi ihanan loman jälkeen, ei siinä mitään. Mut jotenki -en tiedä onks kukaa muu huomannu - mut töihin joskus kyllästyy ja alkaa maistua puulta. Lomaan kyllästyy niinku paljo hitaammin. Tai ehkä mä vaan oon liian mukavuudenhaluinen ongelmanuori sitte. Meidän luterilainen kulttuurihan painottaa työntekoa eikä mitään lorvimista. Mut silti meil on niin pitkät lomat ettei juuri kellään muulla. Ihme ristiriita. Kumpaa pitäisi uskoa: kirkkoa vai TES-sopimuksia? Mä oon valinnu ei-eikä -vaihtoehdon. Kohtuudella molempia. Mutta kun se kohtuus on usein aivan liian vähän, siinä se ongelma on. Siis lorvimisessa, ei työnteossa niinkään.

Tulee kova pakkasyö. Laitan takan päälle ja kissakin löytää pian paikkansa. Ja katson futista. Tänään vasta kiva olisikin olla Estadio Gran Canarialla, vastaan tulee Real Sociedad eli San Sebastián Baskimaasta, Biskajan lahdelta. Donostia sen kaupungin nimi on baskin kielellä. En oo koskaan käyny, helkkarin kaunis kaupunki se on kuvissa. Forzan pj. on varmaan käynyt siellä ja voi antaa hyviä ravintolavinkkejä!

Mutta eihän tuo kovin ruma paikka ole Las Palmaskaan. Jo Irwin sen tiesi. Illan matsista tekee erityisen mielenkiintoisen se, että yksi La Ligan parhaista maalintekijöistä, brassi Willian José, siirtyi juuri täksi kaudeksi Las Palmasista Real Sociedadiin. Onkohan siellä kovat "luopio"-buuaukset? Yritetään kuunnella telkkarista jos jotain kuulis. Noh, saihan ne Kevin Prince Boatengin tilalle. Nyt täytyy kyl kysyä pitkävetovihjeitä tohon matsiin meidän kissalta, hänhän on espanjalainen. Ei tosin Baskimaalta eikä Kanarialta.

Poissa matti

• Forza Member
« Vastaus #1049 : 24.02.17 - klo:21:59 »
Meidän kissa sano 1-1 on ihan Suomamainen. Perkele myöhästyin varmaan.