Tulisin mielelläni mukaan, mutta hyppäsin siellä jo joulukuussa. Normaalisti voisin tulla sinne oikeastaan milloin huvittaa, mutta tilanteemme on vähän muuttunut. Rakas ja suloinen espanjalainen kissamme, 17½ v. nimittäin sairastui syksyllä aikuisiän diabetekseen. Hän tarvitsee insuliinipiikin aamuin illoin. Espoon eläinlääkäri ehdotti jo lopetuspiikkiä, josta olimme pyörtyä. Sitten menimme vihtiläiselle eläinlääkärille, joka sanoi, että ilman muuta tätä voi hoitaa kuten ihmistenkin sokeritautia ja hyvällä hoidolla kissalla voi olla vielä paljon elinvuosia jäljellä. Uskoimme tietysti tätä mieluummin. Kaveria ei jätetä noin vähästä, ei!
Hyvin on menny hoidot ja kissa on saanut elämänhalunsa takaisin kun sokerit ei enää heittele liikaa. Hän on ollut meidän paras kaveri jo yli 16 v. ja antanut meille niin paljon. Nyt on meidän vuoro maksaa velkaa rakkaalle ystävälle. Mulla on jo varattu 2 vkoa Inglésiä kaverin kaa pääsiäisestä ja on vähän huono omatunto, että vaimolle jää taas vastuu kissasta yksin. Hänellä on lisäksi vuorotyö toisin kuin mulla. Mutta silloin ei vielä tiedetty tästä. Olen yrittänyt puskea Leenaakin sinne Kanarialle, edes viikoksi, mutta katotaan. Viime talvena hän oli 2 vkoa siellä kaverinsa kaa, tutussa paikassa Inglésissä.
Tänään muuten, ekaa kertaa kuukausiin, kissa kutsui pelaamaan jalkapalloa meidän kanssa. Ihanaa!
UDLP:n jalkapallo sen sijaan ei ole ollut niin ihanaa tällä kaudella ja valitettavasti putoaminen segundaan on aika lähellä. Katsoin joulun alla koti- ja vieraspelin baarissa. Peli, varsinkin puolustus, on heikolla tolalla. Kyllähän hyökkäys on aika yritteliästä, yllätyksellistäkin, mutta pitäisi tehdä yks maali enemmän kuin mitä päästää, siinä se. Toivotan teille kaikille hienoa lomasäätä ja kaikesta huolimatta kivaa futistapahtumaa Gran Canarialla! Nyt en tällä kertaa voi osallistua.