Tässä pitäisi oikeastaan olla otsikkona: "Outoja asioita" eikä esim. "hienoja" tms. asioita. Olen nimittäin huolestunut. Olen huolissani "Mjötääh-miehestä" eli Toveri Kinkladzesta. Hän on nimittäin vaihtanut "tuotantosuuntaa".

Noin niinku maanviljelystermillä ilmaistuna. Kinkyhän on tunnetusti kasvissyöjä.
Kaikkihan muistavat, kuinka hän (vielä Forzan jäsenenä) heitti Chiquita-banaanin kentälle Klubi-RoPS -matsissa vuosia sitten. Seuranneen polemiikin jälkeen hän lupasi, että ei enää heitä banaaneja kentälle. Kuitenkin, 29.6 tänä vuonna pelatussa vastaavassa matsissa hän jälleen heitti - tällä kertaa banaani
tertun - kentälle. Hän käveli toisella puoliajalla Sakilaisten katsomosta sinne Forzan katsomon taakse, otti kunnon vauhdin ja oikein jalkapönkkä-asennossa nakkasi ne siitä portin yli. Sitä oli varmaan harjoiteltu jonkun saappaanheiton Suomen Mestarin valmentajan opastuksella. Miksi muuten hän ei heittänyt niitä sieltä Sakilaisten katsomosta vaan meidän katsomon takaa, siinä kysymys?
Mutta sekin on vähäinen kysymys sen rinnalla, että Cupin Honka-Tamu -pelissä hän heitti jälleen, mutta ei kentälle eikä banaaneja! Tällä kertaa hän jatkoajan ensimmäisen puoliskon jälkeen heitti kolme (3)
retiisinippua Sinikaartilaisten katsomoon ja poistui sen jälkeen nopeasti Tapiolasta. Miksi retiisejä? Onko siinä jotain inside-juttua, joka ei aukene mulle? Kuitenkin Andy#22 haluaa tietää mitä retiisejä, niin tarkennetaan, että ne olivat Lidl-kaupasta ostettuja retiisejä. Olisko siinä jokin vihje? Tai ovatko ne vain edullisia siellä? Ne oli semmoisia n. 100 gramman kartiomaisiin tötteröihin pakattuja, noin 10 kpl kussakin paketissa.
Huh huh. Mitähän seuraavaksi lentää? Persiljanippuja, kruunutilliä, ruohosipulia? Tuskin, eihän ne lennä edes kunnolla. Ehkä perunoita? Hitto, nyt kun ajattelee, niin se on ehkä Kinkyn seuraava tuotantosuunta. Mutta minkä lajikkeen hän valitsee? Lapin puikulalla olis varmaan hyvät aerodynaamiset ominaisuudet, jos sen sais lentämään oikeassa asennossa, väpättämättä. Van Gogh, jota minä tänä vuonna viljelin, olis pyöreämpi ja raskaampi. Mutta...hyvänen aika, tottakai lajike on Blue Kongo! Se on vähän kallis ja sitä on aika harvoin kaupoissa, mutta sillä on hyvät lento-ominaisuudet. Se on muuten erittäin hyvä ja maukas muusiperuna, joku ei ehkä halua syödä sinistä perunamuussia, mutta kyllä se on hyvää. Siinä olis poliittinen vihjaus siihenkin, että Kongo, nyk. Zaire, oli ainakin osaksi Belgian alusmaa. Puhuttiin Kongosta ja Belgian Kongosta. Ymmärtäiskö joku
neekeri yön Timo vitsin? Timohan on toisaalta Suomen suosituin varhaisperunalajike, minäkin harrastin sitä viime kesänä. Ensi kesänä taidan panostaa Siikliin.
Mutta minkä valitsee Valko-Venäjän veteraani, Kamerad Kinkladze? Tuskin ainakaan vesimelonia...se on aika raskas.